ظریف: توافق هسته ای بخشی از قانون بین الملل است نه توافقی دو جانبه با آمریکا

ظریف: توافق هسته ای بخشی از قانون بین الملل است نه توافقی دو جانبه با آمریکا
پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 21:22

وزیر خارجه کشورمان گفت: شماری از مشکلاتی که ایران از آن رنج می برد نتیجه فشارهای وارده به آن است، مردم ایران در برابر تحریم‌های آمریکا ایستادگی خواهند نمود. 

العالم - ایران / سیاسی

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در حاشیه کنفرانس بین المللی گفتگوهای مدیترانه ای رُم در نشستی که درباره ایران برگزار شد، گفت: توافق اتمی بخشی از قانون بین المللی است و توافق دو جانبه با آمریکا نیست، آمریکا قانون بین المللی را نقض کرده و حالا خواستار همکاری با ایران است.

ظریف به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف برجام عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی کشورهای دنیا با ایران بوده و این مهم امروز با قلدری دولت ترامپ و ایجاد مانع برای سایر کشورهای جهان مواجه شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکایی ها دوست ندارند یا نمی توانند از فرصت های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت های جهان که می خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیر قانونی مانع تراشی کنند.
 

وی تصریح کرد: ایران از گرسنگی نمی میرد اما آیا جامعه جهانی آماده است که نقض قانون توسط حکومت آمریکا را تایید نماید؟

ظریف خاطرنشان کرد: شماری از مشکلاتی که ایران از آن رنج می برد نتیجه فشارهای وارده به آن است، مردم ایران در برابر تحریمهای آمریکا ایستادگی خواهند نمود. 

وزیر خارجه همچنین در این نشست اظهار داشت: امیدواریم جامعه جهانی به حل درگیری در سوریه کمک نماید، ما در تصمیم‌های اشتباهی که در منطقه اتخاذ شده است دخالت نکرده ایم.

پربیننده ترین خبرها