ولیعهد عربستان از 4 کشور آفریقایی دیدار می کند

ولیعهد عربستان از 4 کشور آفریقایی دیدار می کند
جمعه 2 آذر 1397 - 12:11

رسانه های الجزایری نوشتند، «محمد بن سلمان » ولیعهد عربستان در چارچوب سفر منطقه ای به چند کشور عربی، از چهار کشور واقع در شمال آفریقا و از جمله الجزایر دیدار می کند.

العالم ـ عربستان سعودی

روزنامه « البلاد» الجزایر به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت، بن سلمان طی هفته اول ماه دسامبر دیداری رسمی از الجزایر خواهد داشت.
این روزنامه افزود، بن سلمان بلافاصله پس از شرکت در نشست جی- 20 در آرژانتین، وارد الجزیره می شود و این نخستین دیدار او از الجزایر از زمان تعیین شدنش به عنوان ولیعهد خواهد بود.
البلاد در خبر دیگری در این خصوص نوشت، دو هفته پیش از دیدار ناگهانی بن سلمان از الجزایر، بحث ورود او به الجزایر جنجال برانگیز شده و برخی از الجزایری ها مخالفت خود را با ورود او به کشورشان اعلام کرده اند.
البلاد، یکی از دلایل مخالفت الجزایری ها با ورود بن سلمان به کشورشان را مساله کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در کنسولگری کشورش در استانبول و متهم بودن محمد بن سلمان در دست داشتن در این قتل دانست.
یکی از کاربران الجزایری در ذیل این خبر نوشته است: ما با آهنگ 'عمو اره به دست' به استقبال او می رویم.
روزنامه الخبر نیز در خصوص این دیدار نوشت، عربستان اعلام نکرده است بن سلمان از چه کشورهایی دیدار می کند اما برخی رسانه ها نوشته اند او از الجزایر، امارات، بحرین، تونس، مصر و موریتانی دیدار خواهد کرد.
الخبر افزود، این نخستین دیدار خارجی بن سلمان از زمان کشته شدن جمال خاشقچی است.
به گزارش ایرنا، از سوی دیگر تارنمای «باب نت » تونس نیز نوشت، ولیعهد عربستان روز پنجشنبه کشورش را به مقصد چند کشور عربی شامل امارات، بحرین، تونس، مصر، الجزایر و موریتانی ترک کرد و قرار است سه شنبه 27 نوامبر وارد تونس شود و پس از آن برای شرکت در نشست جی - 20 عازم آرژانتین می شود.
بن سلمان پنجشنبه در اولین سفر خارجی خود بعد از دخالت در ربوده شدن و قتل 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار مخالف، راهی ابوظبی شد و با همتای اماراتی خود دیدار و گفت وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها