وکلای تونسی خواستار جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان شدند

وکلای تونسی خواستار جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان شدند
جمعه 2 آذر 1397 - 15:28

وکلای تونسی در راستای جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان، علیه ولی‌عهد سعودی که قرار است طی روزهای آتی به تونس سفر کند، اقامه دعوی کردند.

العالم - عربستان سعودی

اولین سفر منطقه‌ای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از ترور «خاشقچی» به ۶ کشور امارات، مصر، الجزایر، بحرین، موریتانی و تونس از دیروز پنجشنبه(۲۲ نوامبر) آغاز شد.

برخی ناظران و تحلیلگران معتقدند که هدف از سفر منطقه‌ای ولی‌عهد سعودی به فراموشی سپردن پرونده ترور و قتل خاشقچی است؛ پرونده‌ای که سازمان سیا و سناتورهای آمریکایی بر دست داشتن بن سلمان در آن صحه گذاشتند.

در همین ارتباط، پایگاه خبری «الشارع المغاربی» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که ۵۰ نفر از وکلای تونسی با ارائه دادخواستی به قوه قضائیه، خواستار  جلوگیری از ورود بن‌سلمان به تونس شدند.

دفتر پادشاهی عربستان سعودی دیروز پنجشنبه اعلام کرد که سفر منطقه‌ای بن سلمان به ۶ کشور عربی آغاز شد و امارات اولین کشور میزبان محمد بن سلمان پس از بحران ترور و قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول است.

انتشار خبر سفر رسمی و قریب الوقوع ولی‌عهد سعودی به الجزایر نیز جنجال بر انگیز شد و واکنش‌های در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. محمد علال روزنامه نگار الجزایری در واکنش به این خبر در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: «خبر سفر بن سلمان به الجزایر ده‌ها تن از مردم این کشور یعنی دست کم کسانی را که در خیابان ها با آنها برخورد می کنم یا دنبال کنندگان خود در صفحه‌ام و همچنین کسانی را که نظرات و مواضع آنها را همواره به جدیت دنبال می کنم، شوکه می کند. »

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل سعود دوم اکتبر (10 مهر) برای انجام امور مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. ریاض بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشار جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

منابع خبری ترکیه می‌گویند، سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) سندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولی‌عهد حکومت سعودی دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود را صادر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها