حملۀ نظامیان آل خلیفه به جشن عید غدیر

حملۀ نظامیان آل خلیفه به جشن عید غدیر
شنبه 13 آبان 1391 - 15:08

العالم، بيروت - نظاميان آل خليفه در حمله به مراسم جشن عيد غدير در بحرين افراد شرکت کننده در جشن را با گلوله هاي ساچمه اي هدف قرار دادند که به مجروح شدن جدي تني چند از معترضان انجاميد.

"ابراهیم العرادی" فعال سیاسی بحرینی ضمن محکوم کردن اقدام نظامیان آل خلیفه تاکید کرد که ادعای آل خلیفه مبنی بر مسلح بودن مردم، دروغي بيش نيست و رژیم بحرین به مردم این کشور حتی حق بزرگداشت اعیاد مذهبی را نمی دهد.

فعال بحرینی با اشاره به ممانعت آل خلیفه از ورود سازمان های حقوقی به این کشور و سرکوب، بازجویی و پیگرد فعالان داخلی حقوق بشر، به تهديد ترور کردن آيه الله "شيخ عيسي قاسم" رئیس مجمع علمای بحرین در روزنامه هاي رسمي این کشور پرداخت و گفت : رژيم مي پندارد مي تواند خواسته هاي خود را به مردم تحميل كند، اما اين توهمي بيش نيست.

العرادی با اشاره به وخامت وضعیت جسمانی تعدادي از کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور در زندان های آل خلیفه، گفت: دكتر "سعيد السماهيجي" دچار خونريزي مغزي شده و سلامتي او به شدت درمعرض خطر است.

 وی با تاكيد بر لزوم حضور سازمان هاي حقوقي بین المللی در بحرين براي اطلاع از وضعیت حقوق بشری در این کشور،خاطرنشان كرد: "يوسف المحافظه" مسئول مركز حقوق بشر بحرين بازداشت و مورد بازجويي قرار گرفته است.

ابراهیم العرادی تاكيد کرد: ملت خواستار دمکراسی هستند، اما رژيم مي كوشد تروريسم را قانوني جلوه دهد.

وی همچنین سكوت جامعه بين الملل در برابر جنايات صورت گرفته در بحرين را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ملت آرام نخواهد نشست و به اعتراضات مسالمت آميز خود در برابر اقدامات خشونت آميز مقامات بحرين ادامه خواهد داد.

3-10:45


 



پربیننده ترین خبرها