العربيه: حوثي ها، تهران را در صنعا "شبیه سازی" می کنند

العربيه: حوثي ها، تهران را در صنعا
شنبه 13 آبان 1391 - 19:46

به نوشت? سايت شبکه سعودي العربيه، دولت يمن با هدف جلوگيري از وقوع حوادث احتمالي در مراسم جشن حوثي ها به مناسبت روز غدير، بر تدابير امنيتي خود در برخي از استانهاي آن كشور -به ويژه استان صنعا- افزوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شبکه العربیه امروز با درج خبر حضور یمنی ها در جشن های عید سعید غدیر افزود: در همين راستا نيروهاي امنيتي اقدام به ايجاد پست هاي بازرسي در بسياري از خيابان هاي صنعا كرده اند. علاوه بر اين، منابع امنيتي از تشديد تدابير امنيتي در اطراف سفارت امريكا و خيابان هاي منتهي به آن با هدف جلوگيري از برگزاري تظاهرات حوثي ها به سوي سفارت آن كشور و تصرف احتمالی آن خبر داده اند.

اين اقدامات پس از آن انجام مي شود كه عبدالملك الحوثي رهبر جنبش حوثي هاي يمن، تهديد كرده بود که اقدام امريكايي ها در زمينه بمباران هواپيماي بدون سرنشين امريكا در منطقه اي در صعده با ادعاي حضور نيروهاي القاعده در آن را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

به نوشتۀ "العربیه"، مردم یمن سال های طولانی مراسم عید غدیر را مخفیانه برگزار کرده بودند. این روزنامه همچنین مدعی شده است: «در روزهاي گذشته، اعتراض مردم صنعا مبني بر زشت شدن چهرۀ شهر به علت شعارنويسي حوثي ها بر روي ديوار منازل و اماكن عمومي شدت گرفته است است. شعارهاي مذكور برگرفته از شعارهاي یاران [امام] خمینی از جمله "مرگ بر امريكا" و "مرگ بر اسرائيل" است».

ابراز وحشت سعودی ها از بدگویی به اربابان امریکایی و صهیونیست خود و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در یمن، در شرایطی صورت می گیرد که چندی پیش هم در جریان مراسم عبادی- سیاسی حج امسال، همچون سال های گذشته، مقامات سعودی از برگزاری مراسم برائت از مشرکین در مکه مکرمه جلوگیری کردند و این مراسم در روز عرفه و در صحرای مقدس عرفات برگزار شد.



پربیننده ترین خبرها