حمودی: انتقال سفارت آمریکا به قدس را به رسمیت نمی شناسیم/ رژیم صهیونیستی درصدد تفرقه کشورهای اسلامی است

حمودی: انتقال سفارت آمریکا به قدس را به رسمیت نمی شناسیم/ رژیم صهیونیستی درصدد تفرقه کشورهای اسلامی است
شنبه 3 آذر 1397 - 15:19

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر این که باید بتوانیم به اهداف خود از جمله آزادی قدس برسیم ، گفت: قدس قبله اول مسلمانان و محور وحدت ماست و ما اقداماتی همانند انتقال سفارت آمریکا به قدس را به رسمیت نمی شناسیم.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

شیخ همام حمودی روز شنبه در سی دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با تاکید بر این که امروز نیازمند وحدت هستیم افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد قدرت برتر منطقه باشد و به همین دلیل از وحدت در منطقه هراس دارد.
وی گفت: می‌خواهم به این سؤال جواب دهم که چه کسی می‌خواهد کشورهای اسلامی را تجزیه کند؟ بدون تردید رژیم صهیونیستی که می‌خواهد ثبات در منطقه را از بین برده و با استفاده از شعارهای طایفه ای و استفاده از برخی رژیم های منطقه به این هدف برسد.
رییس مجلس اعلای عراق با بیان این که اسرائیل از تجزیه عراق حمایت کرد، ادامه داد: باید در مقابل آن ها ایستاد و وحدت لازم را ایجاد کرد چرا که آمریکایی ها در راستای رضایت اسرائیل به فکر طرح خاورمیانه بزرگ افتادند.
حمودی با یادآوری این مطلب که پیروزی های محور مقاومت در منطقه، تجربیات تلخی برای آمریکایی ها رقم زد، گفت: اوباما هم همین سیاستها را در پیش گرفت اما نتیجه ای حاصل نشد، چرا که مسلمانان در مقابل سلطه فرهنگی آنها ایستادگی کردند.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اضافه کرد: ما در مقابل سلطه نظامی ایستاده ایم، لازم است در مقابل سلطه فرهنگی هم بایستیم و در این راستا نیازمند حمایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.
وی در ادامه با بیان این که دوران تکفیری ها به پایان رسیده است گفت: تکفیری ها پیام های بدی برای همه مسلمانان داشتند و امروز موجودیت آنها از بین رفته است  خدا را شاکریم که درعراق نیز با وحدت فرزندان نینوا، الانبار و صلاح الدین، گروه داعش شکست خورد.
به گزارش ایرنا، حمودی افزود: بعد از اینکه این گروه فاسد که اسم دولت اسلامی را روی خود گذاشته بود از بین رفت، نیازمند وحدت بیشتری هستیم چرا که امروز شرایط خوبی برای پیروزی بر ایده های تکفیری و تحقق وحدت فراهم شده است.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ادامه داد: لازم است از مجمع تقریب تشکر کنم که گام‌های عملی و اقدامات ضروری برای تقویت تقریب بین مذاهب برداشته است.

پربیننده ترین خبرها