دبیر کل حزب الجمهوری تونس:

از بن سلمان استقبال نمی‌کنیم

از بن سلمان استقبال نمی‌کنیم
شنبه 3 آذر 1397 - 20:41

دبیرکل حزب «الجمهوری» تونس در آستانه سفر ولی‌عهد سعودی به این کشور صراحتا اعلام کرد که «از سفر بن سلمان به تونس استقبال نمی‌کنیم.»

العالم _ تونس

 پرونده ترور «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود در داخل کنسولگری سعودی در استانبول، احساسات ضد سعودی مردم تونس و جریان‌های این کشور را بیش از پیش تحریک کرد.

تعدادی از  روسای احزاب تونس با اعلام مخالفت سفر محمد بن سلمان به کشورشان به دلیل دست داشتن او در پرونده ترور و قتل خاشقچی، از مسئولان تونسی خواستار منع ورود ولی‌عهد سعودی شدند.

در همین ارتباط، «عصام الشابی» دبیرکل حزب «الجمهوری» تونس به المیادین گفت که «ما مخالف تصمیم رئیس‌جمهور تونس در رابطه با دعوت از بن سلمان برای سفر به این کشور هستیم.»

وی افزود: ما نمی‌توانیم بپذیریم که تونس یکی از ایستگاه‌های تور منطقه‌ای ولی‌عهد سعودی باشد.

«زهیر حمدی» یکی از دیگر از مخالفان سفر بن سلمان به تونس به شبکه المیادین گفت که مردم تونس در عدم استقبال از بن سلمان متحد هستند.

حمدی که دبیرکل حزب «تیار الشعبی» تونس است، تصریح کرد که رژیم سعودی ملت یمن را می‌کشد و در میان سکوت جامعه جهانی مرتکب جنایت در این کشور می‌شود.

دبیرکل حزب «تیار الشعبی» تاکید کرد که رژیم سعودی از رکن اساسی دشمنان امت است.

وکلای تونسی هم روز جمعه گذشته در راستای جلوگیری از ورود بن سلمان به کشورشان، علیه ولی‌عهد سعودی که قرار است طی روزهای آتی به تونس سفر کند، اقامه دعوی کرده بودند.

 اولین سفر منطقه‌ای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی پس از ترور «جمال خاشقچی» روز نامه نگار مطرح سعودی به ۶ کشور امارات، مصر، الجزایر، بحرین، موریتانی و تونس از روز پنجشنبه (۲۲ نوامبر) آغاز شده است.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل سعود دوم اکتبر (10 مهر) برای انجام امور مربوط به ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد و ناپدید شد. ریاض بعد از 18 روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشار جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است.

منابع خبری ترکیه می‌گویند، سازمان اطلاعات آمریکا (CIA) سندی در اختیار دارد که نشان می‌دهد محمد بن سلمان ولی‌عهد حکومت سعودی دستور قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد آل سعود را صادر کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها