تلاش قطر درباره فرد جانشین قرضاوی

تلاش قطر درباره فرد جانشین قرضاوی
يکشنبه 14 آبان 1391 - 09:28

قطر تلاش مي‌کند در نشست آينده اخوان المسلمين در خارطوم يکي از رهبران حماس را به عنوان جانشين يوسف قرضاوي پيشنهاد کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قطر تلاش می‌کند در نشست تشکیلات موسوم به «تشکیلات بین‌المللی اخوان المسلمین» که قرار است 15 ماه میلادی کنونی در خارطوم تشکیل جلسه دهد، خالد مشعل، از رهبران جنبش حماس را به عنوان جانشین یوسف قرضاوی، روحانی تندروی سلفی، پیشنهاد کند.

تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین که اخیرا طی مراسم حج در مکه مکرمه نشست تشکیل داد اما به علت حال بد شیخ یوسف القرضاوی نیمه کاره ماند.

این تشکیلات در ۱۵ ماه جاری میلادی در سودان تشکیل جلسه خواهد داد و اولویت را به تاسیس شبکه ماهواره‌ای و حمایت از تحرکات اخوان المسلمین در کویت خواهد داد.

منابعی به «میدل ایست آنلاین» گفتند این نشست پیشنهاد قطر را برای تاسیس یک نهاد سیاسی علنی که قرار است مقر آن در قاهره باشد و فعالیتهای اخوان المسلمین در جهان عرب و جهان اسلام را سازماندهی کند بررسی خواهد کرد.

نشست خارطوم همچنین اقدامات انجام شده برای تاسیس شبکه ماهواره‌ای بین المللی اخوان المسلمین را که مقر آن در قاهره خواهد بود بررسی خواهد کرد.

منابع اخوانی گفتند رهبر اخوان المسلمین به شعبه‌های این تشکیلات در سراسر جهان عرب دستور داده است حمایت گسترده‌ای از شاخه اخوان در کویت بکنند. وی از کمبود حمایت رسانه‌ای از اعتراضات اخوان المسلمین در کویت اظهار ناخرسندی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها