هشدار عفو بین‌الملل درباره دخالت امارات و عربستان در میزبانی جام جهانی 2022 قطر

هشدار عفو بین‌الملل درباره دخالت امارات و عربستان در میزبانی جام جهانی 2022 قطر
يکشنبه 4 آذر 1397 - 13:04

سازمان عفو بین‌الملل در خصوص هر گونه شراکت عربستان و امارات برای میزبانی جام جهانی 2022 به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هشدار داد.

العالم- عربستان سعودی 

«آلان هوگارث» رئیس بخش سیاسی و امور دولتی سازمان عفو بین‌الملل تأکید کرد که فیفا باید شرط بهبود وضعیت حقوق بشر را در خصوص شراکت عربستان و امارات در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، لحاظ کند.

به گزارش پایگاه عربی۲۱، «جانی اینفانتینو» رئیس فیفا پیش از این گفته بود امکان افزایش تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ از ۳۲ تیم به ۴۸ تیم وجود دارد به شرط اینکه قطر بتواند با همکاری کشورهای «دوست» تیم‌های شرکت کننده را میزبانی کند. به نوشته ی عربی۲۱، قطر هشت ورزشگاه دارد که نمی‌تواند برای ۴۸ تیم کافی باشد.

روزنامه ایندپندنت، نیز در این خصوص نوشته است که موافقت قطر با احتمال شراکت امارات و عربستان برای میزبانی جام جهانی۲۰۲۲ بسیار بعید است؛ چرا که این دو کشور، قطر را از تابستان ۲۰۱۷ تحت محاصره شدید قرار داده‌اند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند. 

«علی بن فطیس المری» دادستان قطر در فرودین ماه گذشته فاش کرد که عربستان ، امارات و بحرین لغو برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ را یکی از شروط از سرگیری روابط با دوحه اعلام کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها