آمریکا بدنبال ویرانی سوریه واجرای نقشه اسراییل است

آمریکا بدنبال ویرانی سوریه واجرای نقشه اسراییل است
يکشنبه 14 آبان 1391 - 11:09

معاون اسبق وزير خارجه مصر گفت: آمريكا مي خواهد سوريه را ويران و تكه تكه كند، جامعه سوريه را از بين ببرد و همه نقشه هاي اسرائيل را كه بارها تلاش كرد آنها را در سوريه، لبنان، اردن و ديگر کشورهاي منطقه به اجرا درآورد، عملي نمايد.

عبدالله الاشعل روز یکشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصریح کرد: آنچه در سوريه روي مي دهد نابودي همه نيروهايياست كه با رژيم اسرائيل مخالفت مي كنند.

وي گفت: معتقدم تصوير غير دقيقي از بحران سوريه در صحنه مصر ارائه مي شود. اين بحران به عنوان انقلاب مردمي ضد نظام، معرفي و رويدادهاي مصر با رويدادهاي سوريه مقايسه مي شود در حالي كه آنچه در سوريه روي مي دهد نبرد بين طرفهاي متعدد است و بخشی مربوط به اختلاف گروهی از ملت سوريه با نظام اين كشور است.

الاشعل با انتقاد از كساني كه تشويق به ارسال اسلحه به مخالفان سوريه کرده اند، گفت: آنها اشتباه بزرگي مرتكب شده اند و عنصر جديدي را وارد سياستهاي عربي كردند كه از اين پس هيچ كشور عربي از آن در امان نخواهد ماند. اين عنصر جديد متوسل شدن به اسلحه و ارتكاب جنايات است.

وي تاكيد كرد: هنگامي كه گروه هاي مسلح سربازاني را كه تسليم آنها شده اند، مي كشند اين اقدام بدون شك جنايت جنگي است. مسئله درگیری ها در سوریه فراتر از اين است چون هدف منازعه جاري در این کشور در نهايت از بين بردن ارتش سوريه و ويراني کشور است.

معاون اسبق وزير خارجه مصر توضيح داد: از لحاظ حقوقي، قوانین جنايي بين المللي بر افرادي كه اين نوع جنايتها و كشتارها را مرتكب مي شوند، قابل اعمال است و اين جنايتها با گذشت زمان از بين نمي روند.

الاشعل گفت: بحران سوريه منازعه اي علني بين روسيه و چين از يكسو و آمريكا از سويي ديگر است و آشفتگي موضع واشنگتن در خصوص دولتِ در خارج، در خصوص سوریه يك مانور است.

A.D-04-22:27

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها