یک خبر چند خط تحلیل؛

تروریست های سوریه و اعلام رسمی مرگ رسمی توافق سوچی

تروریست های سوریه و اعلام رسمی مرگ رسمی توافق سوچی
يکشنبه 4 آذر 1397 - 20:15

العالم _ سوریه

خبر:

  • تعداد مصدومین حمله شیمیایی تروریست ها به حلب سوریه بیش از ۱۰۰ نفر گزارش شده است این در حالی است که گروه های تروریستی این حملات را متوجه دولت سوریه می کنند.

تحلیل:

  • تجربه استفاده گروه های تروریستی از سلاح شیمیایی با هدف متهم کردن نظام سوریه و فراهم کردن بهانه حمله کشورهای حامی تروریسم به سوریه مسبوق به سابقه است. دوما، خان شیخون و غوطه شرقی مناطقی هستند که پیش از این مورد هجوم شیمیایی تروریست ها قرار گرفتند و البته زمان زیادی صرف شد تا جامعه جهانی از سایه سنگین تبلیغات غربی و عربی حامی تروریست ها نجات پیدا کند و به برائت نظام سوریه از این اتهام آگاهی یابد.
     
  • ماجرای حمله شیمیایی شنبه شب تروریست ها در حلب اگر چه هدفی مشابه حملات شیمیایی سابق را تعقیب می کرد اما از آن جهت که مسبوق به گزارش هایی میدانی که تایید کننده انتقال و انتشار مواد و سلاح های شیمیایی توسط تروریست ها است احتمال سوءاستفاده از آن به نفع تروریست ها و حامیان آنها را نسبت به گذشته کمتر می کند.
     
  • واقعیت آن است که توافق سوچی چنانکه انتظار می رفت و طبق زمانبندی مورد نظر پیش نرفته و به همین خاطر تروریست ها در سایه وقت کشی ترکیه و البته سکوت روسیه مجددا نسبت به آینده خود امیدوار شده اند بر این مبنا اگر چه طی هفته های گذشته اخباری مبنی بر درگیری تروریست ها با ارتش سوریه تایید کننده تیر خلاص تروریست ها به توافق سوچی بود اما به نظر می رسد حمله شیمیایی شنبه شب به حلب اعلام رسمی مرگ توافق سوچی است.
     
  • از منظری دیگر به نظر می رسد تروریست ها با حمله شنبه شب در واقع از یک سو می کوشند تا آخرین شانس خود جهت بقا را با فراهم آوردن بهانه برای حمله مجدد غرب به سوریه فراهم کنند و از دیگرسو بر نتایج "نشست آستانه" در تعیین سرنوشت قطعی خود که آن را مساوی احتمالی نابودی مطلق می دانند تاثیر بگذارند.

پربیننده ترین خبرها