مناطق زلزله زده در امنیت کامل قرار دارند

مناطق زلزله زده در امنیت کامل قرار دارند
دوشنبه 5 آذر 1397 - 01:33

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: شهرستان های زلزله زده غرب استان با حضور نیروی انتظامی در امنیت کامل به سر می برند.

العالم - ایران

 

پایگاه خبری پلیس یکشنبه شب به نقل از سردار «منوچهر امان اللهی» اعلام کرد: پس از وقوع زمین لرزه 6/4 ریشتری سرپل ذهاب پلیس به حالت آماده باش درآمده و همه چیز تحت کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تعدادی از شهروندان کرمانشاهی به خاطر ترس از وقوع زمین لرزه مجدد، به خیابان ها آمده اند و پلیس نیز برای تامین امنیت در کنار آن ها حضور دارد.

سردار امان اللهی تصریح کرد: در شهرستان سرپل ذهاب که مرکز زمین لرزه بوده نیز همکاران پلیس حضور گسترده ای دارند و در حال کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان هستند.

رییس پلیس کرمانشاه یادآوری کرد: در صورت نیاز و اعلام نیاز فرماندهی انتظامی شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و دیگر شهرهای منطقه، نیروهای مورد نیاز را به این مناطق اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد تا ضمن حفظ خونسردی، به شایعات توجه نکنند و اخبار مربوط به این زمین لرزه را از طریق مراجع رسمی مانند صدا و سیما و خبرگزاری ها دنبال کنند.

سردار امان اللهی در پایان گفت: هر کدام از شهروندان که به کمک پلیس نیاز داشتند می توانند با شماره 110 مرکز فوریت های پلیسی تماس حاصل کنند.

ساعت 20:07 یکشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گزارش داد، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در فاصله 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصرشیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب و 127 کیلومتری مرکز کرمانشاه رخ داده است.

این زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم را به معابر عمومی و پارکها کشاند.

این زلزله پس لرزه زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده که در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها