جزئیات مذاکرات سعودی ها با صهیونیست ها برای تجهیز دستگاه های پیشرفته جاسوسی

جزئیات مذاکرات سعودی ها با صهیونیست ها برای تجهیز دستگاه های پیشرفته جاسوسی
دوشنبه 5 آذر 1397 - 10:46

روزنامه صهیونیستی هاآرتص افشا کرد که یک شرکت اسرائیلی سایبری ابزارهای جاسوسی برای تعقیب مخالفان و فعالان عربستانی را در اختیار حکومت سعودی قرار داده است.

العالم-عربستان

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار گزارشی افشا کرد که عربستان با هدف خرید تکنولوژی و ابزار پیشرفته جاسوسی مذاکرات جدی را با شرکت سایبری و جاسوسی اسرائیلی ان اس او برقرار کرده است.

به موجب این گزارش، این مذاکرات چند ماه پیش از اوج گیری اقدامات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان علیه آنچه مبارزه با فساد در داخل این کشور می نامید، صورت گرفته است و این شرکت صهیونیستی پیشرفته ترین ابزارهای جاسوسی را به سعودی ها عرضه کرده که با آنها به راحتی می توانند به گوشی های همراه مخالفان در داخل و خارج این کشور نفوذ کرده و مکالمات و تماس های آنها را استراق سمع کنند.

هاآرتص افزود: توافق های اصلی ریاض با این شرکت اسرائیلی در سال 2017 در یکی از هتل های شهر وین پایتخت اتریش بوده که «عبدالله الملیحی» از چهره های نزدیک به رئیس سازمان اطلاعات عربستان و ترکی الفیصل رئیس پیشین سازمان اطلاعات و «ناصر القحطانی» دیگر مسئول سعودی از طرف عربستان و یکی از مسئولان شرکت اسرائیلی (NSO) کارشناس در امور نوسازی ابزارهای جاسوسی از تلفن های همراه و یک بازرگان اسرائیلی در آن حضور داشته اند.

این شرکت در سال 2017 جاسوس افزار موسوم به «پگاسوس 3» را ارایه کرده بود که به تلفن های همراه نفوذ و بدون اطلاع کاربر، آن را هک و از او جاسوسی می کرد.

طرف های اسرائیلی در جلسه خود با سعودی ها در وین از القحطانی خواسته اند که با خرید یک دستگاه آیفون جدید از یک مرکز فروش تلفن های همراه، شماره جدید را به آنها بدهد و بلافاصله توانسته اند به این گوشی نفوذ کرده و صدا، تصویر و اطلاعات آن را هک و ثبت کنند.

هاآرتص افشا کرد که اسرائیل در سال های گذشته بدافزارها و جاسوس ابزارهای ساخت خود را برای تعقیب و جاسوسی از مخالفان، فعالان سیاسی و اجتماعی و حقوق بشری در اختیار کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار داده است.

رژیم صهیونیستی از ارایه خدمات اطلاعاتی و جاسوسی به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مبارزه با مخالفانشان، به منظور عادی سازی روابط با این کشورها و نیل به اهداف خود استفاده می کند.

 

پربیننده ترین خبرها