وعده محمود عباس پس از بالفور

وعده محمود عباس پس از بالفور
يکشنبه 14 آبان 1391 - 19:12

اظهارات محمود عباس در خصوص سرزمين فلسطين، خاطره تلخ وعده بالفور را در ذهن ملت فلسطين زنده کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فادی ابوسعدی" در مقاله ای نوشت: دوم نوامبر سال 1917 آرتور جيمز بالفور وزير خارجه وقت انگلیس با صدور بيانيه ای شوم كه بعدها به نام خودش شناخته شد تاسيس رژیم جعلی صهیونیستی در اراضی فلسطین را زمینه سازی کرد. پس از آن ملت فلسطين شاهد موج مهاجرت به سرزمين اجدادي خود بودند؛ مسأله‌ای که منجر به اسكان مهاجران به جاي ملت فلسطين و اخراج و آوارگی ساکنان اصلی این سرزمین شد.

ابوسعدی ادامه داد: پس از گذشت حدود يك قرن از اين فاجعه كه آثار آن تا امروز ادامه دارد؛ محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان در بخش خبري تلويزيون رژیم صهیونیستی، در پاسخ به این سئوال که آيا خواهان بازگشت به صفد در منطقه الجليل (زادگاهش) است، می گوید:"يك بار صفد را ديده ام ؛ من فقط حق ديدن آن را دارم نه حق زندگي كردن درآن" و ادامه مي دهد :"به نظر من فلسطين درحال حاضر محدود به اراضي سال 1967 است و قدس شرقي مركز آن به شمار مي آيد و غزه و كرانه باختري نيز داخل در سرزمين فلسطين هستند اما بقيه قسمت ها متعلق به اسرائيل است و اين وضعيت كنوني تا ابد ادامه خواهد داشت. من هم پناهنده ام اما در رام الله زندگي مي كنم".

این نویسنده عرب تأکید کرد: محمود عباس با اين سخنان تصميم قاطعانه  خود را براي صرف نظر کردن از سرزمين و تاريخش به نفع صهيونيست ها اعلام كرد، و متاسفانه این تصور برای او ایجاد شده که حق اظهار نظر از سوي همه ملت فلسطين را دارد. اين اظهارات عباس از سوي مقامات رسمي فلسطين واكنش هاي تندي در پي داشت، و مردم فلسطین نيز در شبكه هاي ارتباط اجتماعي مانند فيسبوك و تويتر نسبت به مواضع تحقير آميزعباس ابراز خشم كردند.

ابوسعدی تأکید کرد، واکنش رژیم اشغالگر به اظهارات عباس بر ذلت وي افزود. سخنگوي وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درباره مصاحبه محمود عباس گفت: "اگر عباس مايل است صفد يا هرجاي ديگري را ببيند ما استقبال مي كنيم، اما با توجه به اين كه شهروند اسرائيل نيست اجازه زندگي در اين سرزمين را ندارد".

 



پربیننده ترین خبرها