محموله سلاح تركيه به يمن جنجال آفريد

محموله سلاح تركيه به يمن جنجال آفريد
دوشنبه 15 آبان 1391 - 07:37

صنعا(العالم)- عضو دفتر اجرايي تشكل موسوم به انجمن جنوبيها در صنعا، تشكيل كميته بي طرف براي تحقيق فوري درباره موضوع جنجال برانگيز ارسال يك كشتي با محموله سلاح از تركيه به يمن را خواستار شد.

سرتيپ علي بن شنظور دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به اين كه چنين موضوعي مخدوش شدن وجهه تركيه را در پي دارد، ابراز اميدواري كرد كه نقش تركيه در يمن به جاي ارسال سلاح و دخالت در امور اين كشور، نقشي سياسي و مثبت باشد. 
بن شنظور گفت: درگير كردن مردم به چنين مسائلي با توجه به شرايط حاد كنوني، نشان مي دهد افرادي كه چنين سلاحهايي را وارد كرده اند، اهداف سياسي دارند، چون وجود سلاح در يمن مساله عجيبي نيست و در اين كشور بيش از 60 ميليون قطعه سلاح و ميليونها قبضه كلت وجود دارد. 
 وي افزود: نقش تركيه در يمن، با گسيل اين كشتي مملو از سلاح بيش از پيش روشن شده است. درهمين زمينه يك مسئولا امنيتي در عدن خاطرنشان كرد كه اين كشتي از سوي گمرك و به طور طبيعي بازرسي شده و متعاقب آن محموله سلاح كه از تركيه ارسال شده است، كشف شد. 
 شنظور ادامه داد: تركيه پس از سفر احمد داوود اوغلو وزير خارجه اش به صنعا مي كوشد تا به بهانه شركت در حل بحران فزاينده يمن در اين كشور جاي پايي داشته باشد. 
 علي ناصر البخيتي سخنگوي تشكل "همايش سراسري نيروهاي انقلابي يمن" نيز در گفت وگو با العالم اظهار داشت: برخي اطلاعات حاكيست كه عبدربه منصور هادي شخصا تحقيقات درباره محموله سلاح تركيه را كه توسط گمرك بندر عدن ضبط شد، به عهده گرفته است.
 وي با اشاره به اينكه هدف از ارسال محموله مزبور ايجاد هرج و مرج در كشور است، افزود: رييس جمهور يمن به خاطر عجيب بودن اين موضوع و محموله كشف شده، از همه طرفهاي ذي ربط خواست به صورت يك تيم واحد، عاملان ارسال محموله سلاح را كشف كنند چون برخي افراد بانفوذ كوشيدند ارسال اين محموله كه حاوي تفنگهاي پيشرفته است را از طريق رسانه هاي گروهي حزبي و خصوصي تكذيب كنند.
البخيتي به نقل از منابع امنيتي در عدن ادامه داد: محموله سلاح متعلق به يك بازرگان و از رهبران اخوان المسلمين يمن است لذا عده اي از افراد بانفوذ در دولت انتقالي الوفاق به رياست هادي، ادعا كردند كه محموله شامل آهن آلات بوده است. 
وي گفت: يكي از سران حزب الاصلاح در عدن كه در زمينه بازرگاني فعاليت دارد، اخيرا تحركات سياسي گسترده اي را آغاز كرده و كوشيده است وانمود كند كه سلاح قاچاق شده را به عنوان محموله بيسكويت متعلق به يكي از دوستانش در صنعا معرفي كند.
 البخيتي افزود: شماري از سران دولت از حزب وفاق ملي فشار گسترده اي به مسئولان بندر عدن به منظور تكذيب وجود چنين محموله اي وارد آوردند خصوصا كه مشخص شده سلاح هاي كشف شده مخصوص ترور است. -04-15:40

پربیننده ترین خبرها