وزیر صهیونیست: کابینه نتانیاهو شکننده و انتخابات زودهنگام نزدیک است

وزیر صهیونیست: کابینه نتانیاهو شکننده و انتخابات زودهنگام نزدیک است
دوشنبه 5 آذر 1397 - 18:12

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه کابینه ائتلافی نخست‌وزیر دارای اکثریت بسیار شکننده‌ای است، گفت که برگزاری انتخابات زودهنگام نزدیک است.

العالم _ فلسطین اشغالی

«موشه کهلون» وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی با رد ادعای نخست‌وزیر این رژیم مبنی بر نجات یافتن کابینه از فروپاشی، گفت که این ائتلاف بی‌ثبات و ناپایدار است.

کهلون که رهبر حزب «کولانو» – یکی از احزاب تشکیل‌دهنده ائتلاف کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل – نیز هست طی یک مصاحبه رادیویی تاکید کرد که کابینه ائتلافی نتانیاهو فقط با 61 کرسی (از 120 کرسی کنست) نمی‌تواند تا هفته بعد دوام بیاورد.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با بیان اینکه فروپاشی کابینه نتانیاهو بسیار محتمل است، گفت: «داشتن اکثریت با فقط 61 کرسی، یک مشکل است. تصویب قوانین دشوار خواهد شد. برای هر قانون جنجالی مجبور خواهیم بود که روی آن توافق کنیم».

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که تنها خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام است، افزود: «ما به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم. بیایید صادق باشیم، این ائتلاف سست است. من نمی‌خواهم کابینه را سرنگون کنم ولی ما اینجا هستیم تا اقدامی کنیم نه اینکه فقط دوام بیاوریم. کابینه‌ای که فقط برای بقا تلاش می‌کند، هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد».

استعفای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم و خروج حزب وی (اسرائیل بیتونا) از ائتلاف کابینه نتانیاهو باعث شد که تعداد کرسی‌های ائتلاف وی از 66 کرسی در پارلمان به 61 کرسی کاهش یابد. این در حالی است که پارلمان این رژیم در مجموع 120 کرسی دارد و این یعنی اکثریتی بسیار شکننده. خروج هر کدام از دیگر احزاب حاضر در ائتلاف نتانیاهو (کولانو، خانه یهودی، شاس و اتحاد یهودیت توراتی) پایان کابینه او را رقم خواهد زد.

انصراف دو وزیر آموزش و دادگستری این رژیم (حزب خانه یهودی) از استعفا، فعلا کابینه را به صورت شکننده حفظ کرده اما در صورت تصمیم کهلون به خارج کردن حزب خود از ائتلاف نتانیاهو، کابینه عملا فرو می‌پاشد و باید انتخابات زودهنگام برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها