«الخزعلی» خواستار شرکت «الحشد الشعبی» در تامین امنیت مرزهای عراق شد

«الخزعلی» خواستار شرکت «الحشد الشعبی» در تامین امنیت مرزهای عراق شد
سه شنبه 6 آذر 1397 - 20:28

رئیس گروه «عصائب الحق» از «الحشد الشعبی» خواست که با توجه به تجربه آن در مقابله با داعش، در تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه نقش رسمی داشته باشد.

العالم - عراق

«قیس الخزعلی» رئیس «عصائب اهل الحق» تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه را از مهمترین وظایف الحشد الشعبی با توجه به ادامه تهدیدات داعش برشمرد.

او که با «رویترز» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت که تهدید داعش علیه عراق هنوز تمام نشده است و این تهدید تا زمانی که سوریه ناامن است، وجود دارد.

رئیس عصائب اهل الحق تصریح کرد، تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه از مهمترین وظایف نیروهای الحشد الشعبی در مرحله کنونی است.

الخزعلی افزود: الحشد الشعبی ثابت کرد که دانش و تجربه‌اش در رویارویی با داعش بیشتر از سایر گروه‌های نظامی است.

وی با اشاره به تجربه الحشد الشعبی در مقابله با داعش تاکید کرد که حضور نیروهای الحشد در مرزهای عراق با سوریه باعث اطمینان خاطر بیشتر مردم عراق می‌شود.

قیس الخزعلی در ادامه خواستار عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت: استقرار نیروهای نظامی آمریکایی مانند کماندوها در عراق غیر قابل قبول است و این به حاکمیت عراق ضربه می‌زند. قانون اساسی عراق اجازه حضور نیروهای خارجی مانند آمریکا را نمی‌دهد.

الحشد الشعبی عراق پیشتر گفته بود که با تمام توان در نوار مرزی مشترک با سوریه برای مقابله با هرگونه نفوذ احتمالی تروریست‌ها، حضور خواهد داشت.

اداره عملیات مرکزی «الحشد الشعبی» عراق 29 اکتبر (۶ آبان ماه) گذشته از آماده‌باش کامل نیروهای این سازمان در مرزهای مشترک با سوریه خبر داده بود.

اواخر اکتبر گذشته، در پی سقوط مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به دست داعش در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق، نیروهای الحشد الشعبی عراق به حالت آماده باش در مرزها درآمدند و به منظور مقابله با هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای، حضور این نیروها در مرز تقویت شد و شمار زیادی نیرو به این مناطق اعزام شدند، تا در صورت سوء استفاده داعش از فضای نامناسب برای نفوذ به خاک عراق یا حمله به نیروهای الحشد، آمادگی‌های لازم وجود داشته باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها