عبدالمهدی: داعش تحرکات زیادی در نینوی دارد

عبدالمهدی: داعش تحرکات زیادی در نینوی دارد
سه شنبه 6 آذر 1397 - 23:01

نخست‌وزیر عراق گفت که فعالیت تروریستی عناصر داعش در استان نینوی و مناطق غربی و مرزی این کشور افزایش پیدا کرده است.

العالم - عراق

 «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق سه‌شنبه شب در نشست هفتگی دولت گفت که جلسه رای‌گیری پارلمان برای دادن رای اعتماد به بقیه وزرای پیشنهادی، بعد از دریافت بیوگرافی و سابقه آنها تشکیل خواهد شد.

قرار بود جلسه پارلمانی عراق برای رای اعتماد به وزاری باقی‌مانده کابینه عبدالمهدی روز سه‌شنبه برگزار شود که نمایندگان عراقی این جلسه را به سه‎شنبه هفته آینده موکول کردند.

نمایندگان پارلمان عراق از میان 22 وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر عراق، تاکنون تنها به 14 وزیر رای اعتماد داده‌اند و پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه همچنان خالی است.

به گزارش السومریه نیوز، نخست‌وزیر عراق در ادامه به فعالیت تروریستی عناصر داعش در استان نینوی واقع در شمال عراق و مناطق غربی آن اشاره کرد و افزود: تحرکات تروریست‌های داعش در این مناطق افزایش پیدا کرده است.

استان دیاله و رشته کوه «حمرین» که تا استان کرکوک امتداد یافته است و همچنین بیابان‌های غرب الانبار و مناطق غربی نینوی و مرز با سوریه عمده‌ترین مناطق حضور عناصر داعش محسوب می‌شود و نیروهای امنیتی تاکنون ده‌ها عملیات جست‌و‌جو و بازداشت این عناصر را انجام داده‌اند.

الحشد الشعبی پیشتر اعلام کرده‌ بود که با تمام توان در مناطق مشخص در استان نینوا و نوار مرزی مشترک با سوریه حضور دارد تا در برابر هرگونه تحرک عناصر داعش مستقر در مرزهای سوریه وعراق، ایستادگی کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها