گزارش العالم از حضور چند ساعته «جلاد آل‌سعود» در تونس

چهارشنبه 7 آذر 1397 - 11:37

منابع سعودی اعلام کردند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مجبور شد که تونس را ترک کند و بلافاصله از آن جا برای حضور در نشست گروه بیست عازم آرژانتین شود.

العالم تونس

منابع سعودی اعلام کردند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مجبور شد که تونس را ترک کند و بلافاصله از آن جا برای حضور در نشست گروه بیست عازم آرژانتین شود.

منابع یاد شده اعلام کردند بن سلمان همچنین سفر خود به موریتانی و الجزایر را لغو کرد.

مردم کشورهای مغرب عربی با برگزاری اعتراض هایی، از دولت های خود خواستند که سفر بن سلمان را به کشورهایشان را به علت اتهامات وارده به وی درخصوص دست داشتن در کشتن جمال خاشقجی و ارتکاب کشتارهای وحشیانه در یمن لغو کنند.

بن سلمان دیشب وارد تونس شد و در داخل کاخ قرطاج ماند و به علت مخالفت های مردمی نتوانست در نشست مطبوعاتی با رئیس جمهوری تونس حضور پیدا کند و بامداد امروز این کشور را ترک کرد.

گویی که این برنامه شبانه طراحی شده بود، ولیعهد سعودی ساعات پایانی دیشب وارد تونس شد و سفر غافلگیر کننده وی به این کشور فقط چند ساعت طول کشید و او در این سفر با رئیس جمهوری تونس دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین بر خلاف پروتکلهای معمول نشست مطبوعاتی با حضور بنسلمان و رئیس جمهوری تونس در نتیجه اعتراض های مردمی که امروز برای دومین روز متوالی ادامه داشت، برگزار نشد.

مردم تونس معتقدند رئیس جمهوری کشورشان نباید با استقبال از کسی که دستانش به خون یمنی ها آلوده است و به طرز فجیعی در کشتن فجیع روزنامه نگار سعودی دست داشته است، عزت و شرف خود را زیر سوال ببرد، زیرا آن ها بنسلمان را بازیچه ای در دستان دشمن صهیونیست و آمریکا با هدف اجرای معامله قرن می دانند.

«مباركه البراهمی» نماینده پارلمان تونس به خبرنگار العالم گفت: خطاب به رئیس جمهوری تونس می گوئیم که صراحتاً مایه ننگ تو است که مرد قاتلی را به حضور بپذیری که در کشتار مردم یمن و بمباران مناطق و آتش زدن منازل آن ها دست دارد.

صدها تونسی امروز با تظاهرات در خیابان الحبیب بورقیبه مخالفت خوند را سفر بن سلمان به کشورشان اعلام کردند و لو این مخالفت کم شدن کمک های مالی به تونس را به دنبال داشته باشد.

مردم تونس شریف تر از آن است که پول هایی رو بپذیرد که آلوده به خون مردم بیگناه و قربانیان جنایت های رژیم سعودی باشد.

اعتراض و قیام مردم تونس علیه سفر بن سلمان، دربردارنده پیام های آشکار به مقامات این کشور است مبنی بر اینکه تونس نباید جایی برای بهبود وجهه خاندان آل سعود باشد.

به گزارش خبرنگار العالم، این مواضع مردم تونس است و محمد بن سلمان جایگاهی در میان تونسی ها ندارد، حتی اگر مقامات رسمی از وی استقبال کنند، زیرا اعتراض های مردمی نشان دهنده خشم تونسی ها از جنایت هایی است که آل سعود در حق یمنی ها و در زمینه عادی سازی با دشمن صهیونیست مرتکب شده است.

پربیننده ترین خبرها