محمود عباس نماینده فلسطینی ها نیست

محمود عباس نماینده فلسطینی ها نیست
دوشنبه 15 آبان 1391 - 18:06

غزة، (العالم)- تحليلگر سياسي فلسطيني از مخالفت محافل مختلف سياسي و مردمي فلسطين با اظهارات اخير "محمود عباس" رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين درباره حق بازگشت آوارگان فلسطيني خبر داد.

"حسام الدجني" امروز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم،  توجيهات عباس و رهبران جبنش فتح را در این زمینه مردود دانست و هدف از اتهام های آنها علیه جنبش حماس مبنی بر مذاكره با رژيم اشغالگر از طریق قطر را تلاش برای سرپوش گذاشتن بر اظهارات اخیر عباس عنوان کرد.

وي افزود: دعوت مجلس قانونگذاري فلسطین براي برکناری محمود عباس با توجه به چند دستگی فلسطینی ها و فقدان نهادهای ذی ربط قابل اجرا نيست اما در عین حال حامل پیام هایی شفاف برای عباس و بيانگر خطرناك بودن اظهارات وي و كوتاهي او در مسئله حق بازگشت فلسطينيان است.

"احمد بحر" معاون اول رئيس مجلس قانونگذاري فلسطين نیز در گفت وگو با شبكه خبري العالم،  اظهارات محمود عباس را خیانت به مسئله فلسطين، حقوق مشروع مردم فلسطين و تحقیر قربانیان سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در داخل و خارج دانست.

وی افزود: اصرار عباس بر چشم پوشي از حق بازگشت فلسطينيان و برداشتن آن از فرهنگ ملي تشكيلات، مستلزم اين است كه همه فلسطينيان  وي را عزل و با قاطعیت محاكمه کنند.

گروه هاي فلسطيني در  كنفرانسی مطبوعاتي، اظهارات عباس را جنايت جديد و چشم پوشي آشکار از حق بازگشت فلسطینی ها عنوان کردند و از جنبش فتح خواستند درخصوص اين مسائل موضع مشخصي اتخاذ كند.

"خالد ابوهلال" دبير كل جنبش الاحرار فلسطين نيز روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه العالم اظهار داشت: همه فلسطينيان می خواهند با برکناری محمود عباس به جهان بگويند كه وي ديگر نماينده مردم فلسطين نيست و مقاومت تنها گزينه آنها براي رسیدن به حقوقشان از جمله حق بازگشت است.

"خالد الازبط" سخنگوي جنبش مقاومت مردمي فلسطین نیز در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: به نظر مي رسد ما وارد مرحله سياسي جديدي شده ايم  كه با ادامه رهبري محمود عباس به پايان مقاومت نزديك خواهیم شد؛ بنابراين وی را به عنوان رئيس تشكيلات به رسميت نمي شناسيم. 

MKH-5-10:44    

 

پربیننده ترین خبرها