افشاگری روزنامه اسرائیلی:

میانجی‌گری امارات در امضای قراردادهای تسلیحاتی مابین اسرائیل و عربستان

میانجی‌گری امارات در امضای قراردادهای تسلیحاتی مابین اسرائیل و عربستان
چهارشنبه 7 آذر 1397 - 14:46

یک تحقیق اسرائیلی نشان داد که یک میانجی اماراتی، در سال 2015 تلاش کرد که به دستور خاندان حاکم سعودی، از ایهود باراک نخست وزیر وقت اسرائیل و وزیر امنیت و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش درجهت امضای قراردادهای تسلیحاتی و تکنولوژی های پیشرفته به عربستان استفاده کند.

العالم - عربستان 

العربیه جدید -- یک تحقیق اسرائیلی نشان داد که یک میانجی اماراتی، در سال 2015 تلاش کرد که به دستور خاندان حاکم سعودی، از ایهود باراک نخست وزیر اسرائیل و وزیر امنیت و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش درجهت امضای قراردادهای تسلیحاتی و تکنولوژی های پیشرفته به عربستان استفاده کند.

 دراین تحقیق که امروز در روزنامه اسرائیلی « دی مارکر» منتشر شد، متن تماس تلفنی میان این میانجی اماراتی با  ایهود باراک منتشر شده است.

میانجی اماراتی گفته است که با برخی از مقامات دولت سعودی در نمایشگاه صنایع سایبری در دبی دیدار کرده است و روابطی بر اساس اعتماد متقابل با افراد شماره دو و سوم عربستان یعنی وزیر دفاع و برادرش ( با اشاره به ولیعهد سعودی) دارد.

محمد بن سلمان در آن زمان، وزیر دفاع عربستان سعودی بود.

همکاری بین اسرائیل و آلسعود، گویای این است که روابط بین تل‌آویو و ریاض گرم و دو رژیم در جنایت های اخیر خود در منطقه شریک هستند؛ عربستان سعودی از تسلیحات خریداری شده برای کشتار جمعی در یمن استفاده می کند، همچون اسرائیل که توسعه تسلیحاتی خود را با هدف کشتار در نوار غزه و گسترش تروریست در منطقه انجام می دهد، این موضوع نشان دهنده اهداف مشترک این دو رژیم نه در جهت توسعه پدافند دفاعی بلکه برای گسترش دایره حملات، تخریب کشورها و کشتار جمعی است.

حملات ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان و همیاری مستقیم امارات، به کشتار و بی خانمانی هزاران نفر در یمن منجر شده است، هرچند نقش اسرائیل پیش از این در جنگ یمن آشکار بود و شواهد آن موجود است اما افشاگری این تحقیق مهر تاییدی بر تحلیل هاست.

پربیننده ترین خبرها