اخوان مصر از دولت اخوانی انتقاد کرد!

اخوان مصر از دولت اخوانی انتقاد کرد!
سه شنبه 16 آبان 1391 - 05:47

در اتفاقي نادر که به نظر مي‌رسد روايتي از عميق‌تر شدن چالش‌ها در برابر جماعت اخوان المسلمون مصر باشد، آنها به انتقاد از دولت و عملکرد آن پرداختند!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که جماعت اخوان تلاش دارد تا همه طول و عرض و ارتفاع قدرت در مصر را به دست آورده و خیلی سریع در ارکان این کشور ریشه بدواند، آنچه بیش از همه چیز خود را نشان داده، انتقادهای گسترده بیرونی از این رفتار باعث انتقاد درونی این جماعت از دولت برآمده از متن خود شده است.

 بر اساس گزارش رسانه‌های مصر؛ حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه‌ای از عملکرد دولت هشام قندیل نخست وزیر این کشور در چند ماه اخیر به شدت انتقاد کرد.

در این بیانیه ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد دولت تصمیم اخیر آن را مبنی بر ملزم کردن مغازه ‌های تجاری به تعطیل کردن در ساعت 10 شب که با مخالفت گسترده مردم روبرو شد، رد کرد.

 احمد دیاب عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت گفت: این حزب از عملکرد دولت کاملاً ناراضی است و ما از دولت می خواهیم برای پاسخگویی به خواست شهروندان تلاش کند.

 مراد علی مشاور اطلاع رسانی در حزب آزادی و عدالت نیز در همین رابطه با بیان این مساله که این حزب نسبت به سازکار تصمیم اتخاذ شده در باره تعطیلی مغازه‌ها اعتراض دارد، افزود: باید در این زمینه با احزاب گفتگو شود و تاثیر امنیتی این تصمیم مورد مطالعه قرار گیرد تا با صاحبان این مغازه‌ها و اتاق‌های بازرگانی در باره این تصمیم خطرناک توافق شود.

 این مقام حزب آزادی و عدالت مدعی شد در سایه انقلاب، دولت نمی‌تواند جدای از مردم تصمیم‌گیری کند!

 تصمیم دولت مصر در زمینه ملزم کردن مغازه‌ها به تعطیل کردن آنها با مخالفت گسترده صاحبان مغازه‌ها و مردم روبرو شده و برخی تهدید کردند در برابر اجرای آن از سوی افراد پلیس مقاومت خواهند کرد.

 در پی این مخالفت‌ها دولت زمان تعطیلی برخی مغازه‌‌ها را ساعت 12 شب و 2 بامداد اعلام کرد اما بازهم برخی از مغازه داران با آن مخالفت کردند که دولت اجرای این تصمیم را تا انجام مطالعات بیشتر به بعد موکول کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها