واکنش محافل سیاسی و مردمی سودان به شایعه سفر نتانیاهو به این کشور

پنج‌شنبه 8 آذر 1397 - 12:50

محافل سیاسی و مردمی سودان ادعای رسانه های اسرائیلی مبنی بر تصمیم نتانیاهو برای سفر به سودان را تکذیب کرده و آن را اقدامی در جهت سنجش و آزمایش افکار عمومی سودان دانستند.

العالم - افریقا

شورای اطلاع رسانی رژیم صهیونیستی در اقدامی که برای محافل سودانی عجیب و شگفت آور بود، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قصد دارد پس از سفر به چاد، که در راستای برقراری و عادیسازی روابط انجام می شود، به سودان سفر کند. مراجع رسمی و مردمی این خبر را تکذیب کرده و اعلام کردند که صرف حرف زدن در این باره در داخل سودان، مردود و محکوم است.

احمد مدنی، دانشجوی سودانی، به خبرنگار العالم گفت: من با موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل یا برقراری روابط با آن کاملا مخالفم. این رژیم در وهله اول، یک رژیم اشغالگر است و با توسل به زور و پول، حق دیگران را غصب کرده است.

باور مردم سودان این است که قدس، پایتخت ابدی فلسطین است و این باور را می توان در راهپیمایی های ضد اسرائیلی در سودان دید.

حامد محمد، وزیر آموزش و پرورش سابق سودان نیز به شبکه العالم گفت: بسیاری از دولت ها با این رژیم ارتباط برقرار کرده اند اما ملت ها می دانند که این کار درست نیست و حساب حکومت ها از حساب مردم جداست.

عمر عبد الله، نماینده پارلمان سودان نیز به شبکه العالم گفت: دولت سودان با هر قدمی که به سمت عادی‌سازی با این رژیم بردارد گور خودش را می کند، زیرا هیچ کس در سودان در شرایط فعلی حاضر به پذیرش عادیسازی روابط با رژیم اسرائیل نیست.

برخی ناظران معتقدند هدف از انتشار چنین شایعه هایی، آزمایش واکنش های مردمی و رسمی سودان در مقابل این سفر واهی و بهره برداری از آن در آینده از سوی رژیم صهیونیستی است زیرا این کشور در احاطه چند کشور عربی و افریقایی است که با رژیم صهیونیستی روابط بر قرار کرده اند.

سرتیپ هادی عبدالله، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان سودان گفت: تلاش های بسیاری برای رخنه در این موضوع صورت گرفته است اما افکار عمومی ملت سودان این عمل را نمی پذیرد.

رژیم صهیونیستی می کوشد با استفاده از مشکلات و بحران های اقتصادی سودان به درون این کشور نفوذ کرده و از آنجا دامنه روابط خود را به قلب آفریقا برساند.

پربیننده ترین خبرها