آمریکا در سوریه دست و پا می زند

آمریکا در سوریه دست و پا می زند
سه شنبه 16 آبان 1391 - 11:01

العالم، بيروت - نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، گفت: تمام طرح هاي آمريکا با کمک همپيمانان و مزدورانش در منطقه به شکست انجاميده و آمريکايي ها اکنون با تمام قوا در سوريه دست و پا مي زنند.

"وسيم بزّي" روز سه شنبه به شبکه خبری العالم، گفت: اساس طرحهاي خارجی پس از یكسال و 9 ماه از بحران سوريه بر اين هدف استوار است كه نيروهاي بين المللي مرتبط با بحران و در راس آنها آمريكا و همپيمانان منطقه اي اش مثل قطر، عربستان و تركيه منافع خود را بر تمایلات ملت سوریه تحمیل کنند.

نویسنده لبنانی، با اشاره به اینکه امواج اصلي و بزرگ توطئه علیه سوریه فروکش کرده است،گفت: توطئه خارجي همانگونه که دولت سوریه اذعان دارد بيش از 80 درصد بحران را تشكيل مي دهد و اكنون این موضوع كاملا آشكار شده است.

بزي، افزود: آمريكا و غرب مفاد نشست ژنو را رد کردند، زیرا خواستار نابودی سوریه هستند، اما روسیه به نشست ژنو پایبند بوده است.

وسیم بسی آمریکا را در حال دست و پا زدن در سوریه توصیف کرد و گفت: آمريكايي ها مي گويند تنها نظامي را که در جهان نتوانستند سرنگون کنند، نظام فيدل كاسترو در كوبا بوده است؛ در نتیجه تلاش کردند این کشور را منزوی کنند، اکنون نیز سوریه نمونه دیگری برای شکست آمریکا است .

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد: گروهی كه با عنوان شوراي ملي زمينه سازي مداخله خارجي در سوریه را انجام می دهند، فلسفه وجودي خود را از داست داده و به عامل ايجاد بحران و اختلافات تبديل شده است.

19:45.5

 



پربیننده ترین خبرها