روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به سوی تیرگی می رود/ تصمیم تل آویو برای کاهش سطح روابط با آنکارا

روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی به سوی تیرگی می رود/ تصمیم تل آویو برای کاهش سطح روابط با آنکارا
جمعه 9 آذر 1397 - 18:54

برخی رسانه های ترکیه گزارش می دهند، تصمیم رژیم صهیونیستی برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک خود با ترکیه نشان می دهد که روابط دو طرف روز به روز تیره تر می شود.

العالم ـ ترکیه

این رسانه ها می نویسند، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که بنا به تصمیم مقامات این رژیم، سفیر جدیدی در ترکیه معرفی نمی شود.
به نوشته وبسایت 'سون دقیقه ' رژیم اسرائیل تصمیم گرفته است که به جای 'ایتان نائه' سفیر قبلی خود در ترکیه که حدود 6 ماه پیش در پی واکنش به جنایات صهیونیست ها در نوار غزه از ترکیه اخراج شده بود، سفیر جدید تعیین نکند.
به گزارش این رسانه خبری ، رژیم صهیونیستی برای استانبول نیز سرکنسول جدید نخواهد فرستاد.
روابط دو طرف در سال 2017 پس از عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه و پرداخت 20 میلیون دلار غرامت به شهروندان آسیب دیده ترکیه ای ، بتدریج به سمت عادی سازی پیش رفت.
در اواخر سال 2017 و نیز در سال جاری میلادی با شدت گرفتن جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی به خصوص ادامه شهرک سازی و نیز اعلام به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم از سوی آمریکا بار دیگر رو به تیرگی نهاد.
افتتاح رسمی سفارت آمریکا در قدس سبب بروز اعتراضات شدید در منطقه و درگیری در غزه شد و در پی کشته شدن نزدیک 60 نفر و مجروح شدن بیش از 2800 فلسطینی، ترکیه برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
پس از این رویداد دولت ترکیه در روز 25 اردیبهشت ماه 97 ایتان نائه سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرد.
در چند ماه گذشته موج نفرت از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی علاوه بر مردم ، در میان مقامات آنکارا نیز افزایش یافته و دولت ترکیه در هر موضوع مرتبط با فلسطین، ضمن محکوم کردن جنایات اشغلالگران، با مسلمانان سرزمین های اشغالی نیز ابراز همدردی می کند.

پربیننده ترین خبرها