کابینه کویت تعدیل می شود

کابینه کویت تعدیل می شود
شنبه 10 آذر 1397 - 10:27

یک ماه بعد از استعفای وزیر کار کویت به دلیل وارد آمدن خسارات های فراوان به کشور بر اثر بارش باران های سیل آسا، مطبوعات کویتی از تعدیل بیشتر کابینه این کشور خبر دادند.

العالم - آسیا

گزارش روزنامه های کویتی حاکیست : وزیر نفت استعفا داده است و وزیر امور اسکان هم تحت فشار برای استعفا قرار دارد اما برخی ناظرین امور می گویند تعدیل جدید کابینه احتمالا 5 وزیر را شامل شود. 

'حسام الرومی' وزیر الاشغال ( کار) کویت ماه گذشته بعد از آنکه بارش باران زیاد موجب آبگرفتگی وسیع خیابان ها و وارد آمدن خسارات فراوان به شهرها ، ساختمان ها و اموال عمومی این کشور و مرگ یک نفر شد از سمت خود استعفا کرد.

علاوه بر الرومی مدیرکل اداره راههای کویت هم به دلیل عملکرد ضعیف در برخورد با این پدیده برکنار و بازنشسته شد. 

این گزارش می افزاید : ' بخیت الرشیدی' وزیر نفت ، برق و آب کویت هم تحت فشار شدید نمایندگان مجلس امت ناچار به استعفا شده است و به احتمال خیلی زیاد استعفای او پذیرفته می شود.

او در پیام درخواست استعفا به امیر کویت ، خود را سرباز وطن معرفی کرد.

الرشیدی بعد از آن استعفا کرد که نمایندگان مجلس او را به هدر دادن اموال عمومی متهم کردند. 'فیصل الکندری' از نمایندگان مجلس این کشور پیشتر اعلام کرد که کمیته ای برای تهیه سوال از وزیر نفت به دلیل وارد آوردن خسارات به اموال عمومی تشکیل شده است .

از 'حنان بوشهری' وزیر امور اسکان و خدمات اجتماعی کویت هم به عنوان یکی دیگر از وزیرانی نام برده می شود که انتقادات زیادی به عملکردش وارد است و احتمال جابجایی او وجود دارد. الکندری پیشتر از او هم خواسته بود برای حفظ وجهه دمکراتیک کشور مانند وزیر کار استعفای خود را تقدیم دولت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها