نماينده مجلس شوراي اسلامي:

اوباما به وعده هاي دور اول رياست جمهوري عمل كند

اوباما به وعده هاي دور اول رياست جمهوري عمل كند
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 11:52

عضو مجلس شوراي اسلامي ايران باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا را به عملي كردن وعده هاي دوره اول رياست جمهوري اش فراخواند و گفت: اوباما بايد وعده هائي را كه به مردم آمريكا و جهان داده بود، عملي كند و براي پايان دادن به دوران تجاوز و خونريزي در جهان سياست هايش را بازنگري كند.

محمد كريم عابدي معاون رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: پيروزي مجدد اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريكا فرصتي جديد براي عملي كردن وعده هائي است كه در دوره اول رياست جمهوري اش داده بود و وقت كافي براي عملي كردن اين وعده ها به خصوص در زمينه سياست خارجي خواهد داشت. 

عابدي اظهار داشت: جامعه آمريكا از اوباما انتظار دارد كه از محرومان در بخش هائي مانند تأمين اجتماعي و ايجاد فرصت هاي شغلي حمايت بيشتري كند و براي شكوفائي اقتصادي تلاش نمايد. 

وي افزود: جامعه آمريكا همچنين از اوباما مي خواهند كه كمتر از گذشته با ديگر كشورها دشمني و خصومت ورزي كند.

 معاون رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي گفت: اوباما وعده داده بود كه بازداشتگاه گوانتانامو را ببندد و از سرمايه داران حمايت نكند و به امور محرومان رسيدگي كند و تسلط سرمايه داران و قدرت طلبان بر آمريكا را از بين ببرد.
عابدي از اوباما خواست كه از طرح ايران براي برگزاري همه پرسي در فلسطين حمايت، به حقوق بشر براساس عدالت و مساوات توجه و از سياست اشغالگري اجتناب كند. 

وي همچنين از رييس جمهور آمريكا كه براي بار دوم در انتخابات اين كشور پيروز شده است، خواست كه موضعش را در قبال بحرين اصلاح كند و از تسلط آمريكا بر شوراي امنيت سازمان ملل متحد بكاهد و تحريم ظالمانه و غيرانساني ايران را لغو كرده و به جاي اعزام نيروهاي آمريكائي به كشورهاي مختلف در جهان ، به امور مردم كشورش رسيدگي كند.
عابدي از آمادگي هلال احمر ايران براي كمك به آسيب ديدگان توفان سندي آمريكا خبر داد و گفت: طبقه محروم و آسيب ديدگان از سياست هاي ظالمانه واشنگتن و توفان ها از اوباما انتظار دارند كه بيش از پيش به امور آنها رسيدگي كند.
وي افزود: اوباما ادعا مي كند كه انساني خداپرست ، عدالت طلب و مخالف تبعيض نژادي است ولي از رژيم صهيونيستي كه سمبل نژادپرستي است ، به صورت گسترده حمايت مي كند.اوباما هم اكنون فرصتي براي كمك به برقراري صلح و عدالت در جهان پيش رو دارد.

 عابدي گفت: رييس جمهور آمريكا بايد براي پايان دادن به كشتار مسلمانان ميانمار و خارج كردن نيروهاي آمريكائي از افغانستان، يمن و ديگر كشورها تلاش كند و فرصت خوبي براي بهبود وجهه مخدوش و جنگ طلب آمريكا در جهان دارد.
معاون رئيس كميسيون حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: اوباما بايد گفته هاي خود را عملي كند و براي كاهش سلاح هاي هسته اي كشورش و امحاي همه سلاح هاي هسته اي و شيميائي رژيم صهيونيستي كه تنها دارنده اينگونه سلاح هاي كشتار جمعي در منطقه است ، تلاش كند تا به دوران تجاوز و خونريزي در جهان پايان دهد.
MKH-7-10:59

پربیننده ترین خبرها