کارشناس لبنانی:

ضعف آمریکا، فرصتی تاریخی برای یاری فلسطین

ضعف آمریکا، فرصتی تاریخی برای یاری فلسطین
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 15:16

يك كارشناس لبناني متخصص در امور آمريكا، با تاكيد بر اين كه در حال حاضر واشنگتن، به كشوري ضعيف تبديل شده است، خاطر نشان كرد: فرصت تاريخي اعراب و مسلمانان براي اتحاد، جهت تحميل سياست هاي خود بر آمريكا فرا رسيده است.

دکتر "محسن صالح" روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اوباما نمي تواند تغيير چنداني در سياست هاي آمريكا ايجاد کند، زيرا وي اسير نهادهاي نظامي، مالي و لابي هاي صهيونيست است كه روابط آمريكا با ساير كشورهاي جهان را تنظيم مي كنند.

وي افزود: امريكا، تاريخي سرشار از سركوبگري، جاه طلبي، ظلم و ستم به ديگران و به بردگي گرفتن ملت ها دارد كه اقدامات اين كشور در قبال مساله فلسطين و پرونده هسته اي ايران و جنبش هاي مقاومت و برخورد اين كشور با ملت هاي آزادزي خواه و استقلال طلب نمونه هايي از رفتارهاي اين كشور است.

صالح تاكيد كرد: در حال حاضر اوباما فرصتي تاريخي براي ايجاد تغيير واقعي در اين كشور دارد، اما او نمي تواند چندان تغييري انجام دهد، با اين حال از طريق بهبود سياست هاي خارجي آمريكا با ديگر ملت ها و كشورها مي تواند تاريخ نويني براي آمريكا رقم بزند.

وي با اشاره به يكي از مقالات باراك اوباما درباره برده داري در آمريكا در دهه نود قرن گذشته، از اوباما خواست ملت هاي ديگر را نيز ببيند و براي آن ها در عرصه بين المللي حق قائل شود و خاطر نشان كرد كه آمريكا در هر صورت نمي تواند تا آخر دنيا بر جهان حاكم باشد، به ويژه كه اين كشور ديگر پير و فرسوده شده است.

اين كارشناس متخصص در امور آمريكا در ادامه گفت: اوباما بايد بداند كه آمريكا بايد توجه خود را به داخل مرزهاي خود معطوف كند و در تعامل با ديگران، برابري و بي طرفي را رعايت كند و از مستقر كردن نيروها و ناوهاي خود در جاي جاي جهان دست بكشد و از حمايت از رژيم غاصب و متجاوز صهيونيستي و همچنين برخي از رژيم هاي حاشيه خليج فارس كه به دست افزاري براي اين كشور تبديل شده اند، دست بردارد.

وي سپس درباره آينده مساله فلسطين در سايه رياست جمهوري باراك اوباما براي دور دوم گفت: در حال حاضر آمريكا به كشوري ضعيف تبديل شده است و فلسطيني ها، اعراب و مسلمانان اگر بتوانند در قبال مساله فلسطين انسجام پيدا كنند، مي توانند سياست هاي خود را بر واشنگتن تحميل كنند.

محسن صالح در پايان با بيان اين كه اوباما مرد صلح نيست اما تا حدودي با جنگ نيز مخالف است، واكنش هاي وي در قبال ديدگاه خصمانه رژيم صهيونيستي بر ضد ايران را يادآور شد و گفت: در حال حاضر، اعراب و مسلمانان، فرصتي تاريخي براي بهره برداري از شرايط ىر جهت تحميل خواسته ها و سياست هاي خود بر آمريكا در اختيار دارند.



پربیننده ترین خبرها