نمایندۀ پارلمان عراق:

سفر بارزانی به قطر غیرقانونی است

سفر بارزانی به قطر غیرقانونی است
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 15:28

محمد الصيهود عضو فراكسيون "دولت قانون" در مجلس نمايندگان عراق امروز (چهارشنبه) سفر مسعود بارزاني رئيس منطقه كردستان اين كشور به قطر را اشتباه و مغاير با قانون اساسي توصيف كرد و گفت: بارزاني حق انعقاد هيچ توافقنامه اي با طرف هاي خارجي را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، الصيهود در مصاحبه با "سومريه نيوز"، برخي طرف هاي خارجي را به تلاش براي تضعيف دولت مركزي عراق و تقويت منطقه كردستان اين كشور متهم كرد و گفت: در هيچ يك از نظام هاي فدرال جهان رئيس منطقه اي با سفر رسمی به كشوري ديگر، توافقنامه اي امضا نمي كند.

الصيهود رئيس منطقه كردستان عراق را به تعامل دوگانه با امور مختلف متهم كرد و گفت: منطقه كردستان عراق در برخورداري از مزايا خود را بخشي از عراق اعلام مي كند ولي در امور ديگر همچون يك كشور مستقل رفتار مي كند و اقدام به عقد توافقنامه و قرارداد نظامي مي كند.

الصيهود گفت: بارزاني حق ندارد با هيچ كشوري هيچ توافقنامه اي امضا كند زيرا فقط دولت  فدرال حق تعيين و ترسيم سياست خارجي را دارد.

عضو مجلس نمايندگان عراق برخي كشورهاي منطقه را به تلاش براي تضعيف دولت بغداد و تقويت منطقه كردستان عراق براي نيل به اهداف خاص خود متهم كرد و گفت: عراق از امكانات مالي و انساني لازم براي ايفاي نقش محوري در منطقه برخوردار است.

مسعود بارزاني ديروز (سه شنبه) سفر خود به قطر  و امارات را به پايان برد و به منطقه كردستان عراق بازگشت. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها