سلب تابعیت بحرینی ها، نقض آشکار حقوق بشر

سلب تابعیت بحرینی ها، نقض آشکار حقوق بشر
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 16:41

منامة (العالم)- عضو دبيرخانه مرکزي جمعيت وفاق اسلامي بحرين، تصميم رژيم آل خليفه براي سلب تابعيت بحريني معارضان اين کشور را غير قانوني و بر خلاف قوانين بين المللي حقوق بشر دانست.

"مجيد ميلاد" امروز چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، گفت: رژیم بحرین همچنان به نقض فزاینده حقوق بشر ادامه می دهد و تنها به راهکار امنیتی برای حل بحران این کشور می اندیشد.

وی افزود: راهی که آل خلیفه در تعامل با معترضان صلح طلب در پیش گرفته است، این رژیم را در باتلاقی فرو خواهد برد که هرگز از آن رهایی نخواهد یافت.

میلاد، خاطرنشان کرد که آل خلیفه با اتخاذ این تصمیم قصد دارد از یک طرف معترضان را تهدید کند که اگر بخواهیم، می توانیم شما را آواره و از کشور بیرون کنیم؛ و از طرف دیگر در صدد است تلاش برای گردهمایی گروه های مختلف معارض بحرینی در روز جمعه را مختل کند.

وی با اشاره به این که برخی از افراد از جمله  آية الله الشيخ حسين نجاتي که تابعیت آنها لغو شده است، به هیچ وجه در رویداد های بحرین حضور نداشته و سخنی به زبان نیاورده اند، گفت: آل خلیفۀ با ادامه این روند، هر روز بیشتر از گذشته چهرۀ واقعی خود را در نقض حقوق شهروندی آشکار می سازد.

عضو دبیرخانه مرکزی جمعیت وفاق اسلامی بحرین با اشاره به این که بر اساس قوانین حقوق بشر لغو تابعیت افراد و بدون تابعیت ماندن آنها کاملا محکوم و غیر قابل قبول است، افزود: آل خلیفه به مزدوران خارجی تابعیت بحرینی می دهد و وقتی ما مشخصات این افراد را مطالبه می کنیم تا از نظر قانونی سطح سواد و ویژگی های آنها را بسنجیم، به بهانه "حفظ کرامت" این افراد از ارائه هر گونه اطلاعات خودداری می کنند، اما درعین حال لیست اسامی معارضانی را که لغو تابعیت شده اند، منتشر کرده اند.

به گفته مقامات بحرین، تابعیت 31نفر از جمله چند عضو سابق پارلمان، چند روحانی و وکیل و تعدادی از معارضان، به اتهام دروغین "اقدام علیه امنیت کشور"، لغو شده است.

AM - 07 - 14:25

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها