لغو تابعیت شهروندان، نشانۀ پایان عمر آل خلیفه

لغو تابعیت شهروندان، نشانۀ پایان عمر آل خلیفه
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 18:30

لندن، العالم - دبير جنبش آزادي خواهان بحرين، لغو تابعيت معارضان و نمايندگان سابق پارلمان بحرين را ادامه سياست نسل كشي رژيم آل خليفه در حق معارضان بحريني دانست و تاكيد كرد كه اين تصميم بيانگر شكست رژيم و قرار گرفتن آن در سراشيبي سقوط است.

سعيد الشهابي" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با اشاره به اين كه رژيم  بحرين اصلاح پذير نيست و امید به اصلاح آن توهمی بیش نیست، گفت: رژيم بحرين احساس سرخوردگي و ناكامي مي كند و با شكست اشغالگران آل سعود در برابر انقلابيون بحريني، اين رژيم به ناچار با انگليس توافقنامه دفاعي امضا كرد.

وي توافقنامه دفاعي بحرين و انگليس را بيانگر توجه لندن به امنيت داخلي و خارجي بحرين دانست و گفت: رژيم بحرين به اين نتيجه رسيده است كه عمر چنداني ندارد. بعيد است كه عمر اين رژيم طولاني شود، زيرا شواهد بيانگر آن است كه رژيم دچار آشفتگي و سردرگمي شده است و احساس مي كند كه تدابيري چون لغو تابعيت نيز نمي تواند آن را از سقوط حتمي نجات دهد.

دبير جنبش آزادي خواهان بحرين اخراج افراد لغو تابعيت شده را بعيد دانست و گفت: اين اقدام مشكل رژيم را مضاعف خواهد كرد، زيرا اين افراد شهروند بحرين هستند و پيشتر نيز رژيم اين مسئله را در خصوص شيخ علي سلمان و حيدر الستري و دیگران تجربه كرد، اما به نتيجه اي نرسيد.

الشهابي در پايان تاكيد كرد كه تلاش رژيم براي اخراج معارضان از كشور در نهايت به نفع انقلاب بحرين خواهد بود و چهره واقعي رژيم را به جامعه بين الملل و افكار عمومي نشان خواهد داد.

از سوی دیگر، علی العشیری از رهبران مخالفین بحرینی در گفتگو با شبکه العالم، سلب تابعیت از شهروندان را نشانۀ ناتوانی رژیم بحرین در برابر حرکت های اعتراض آمیز مردمی دانست و آن را اقدامی سیاسی، غیر انسانی و غیر اخلاقی توصیف کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها