سودان از رژيم صهيونيستي به شوراي امنيت شكايت كرد

سودان از رژيم صهيونيستي به شوراي امنيت شكايت كرد
پنج‌شنبه 18 آبان 1391 - 04:06

سودان براي دومين بار با ارايه نامه اي از رژيم صهيونيستي به شوراي امنيت درباره حمله هوايي اخير اين رژيم به خاك آن كشور شكايت كرد و اين شكايت در جلسه ديروز (چهارشنبه 17 آبان) شوراي امنيت طرح شد اما مطابق معمول نتيجه اي در برنداشت.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم، يكي از اعضاي شوراي امنيت در جلسه صبح چهارشنبه به طرح مساله حمله هوايي رژيم صهيونيستي به خاك سودان پرداخت كه به دليل مخالفت برخي اعضاي دائم شوراي امنيت بدون نتيجه ماند.

ديپلمات هاي سودان در سازمان ملل گفته اند كه نامه جديدي كه دربردارنده جزئيات كامل حمله هوايي رژيم صهيونيستي است به شوراي امنيت ارايه كرده اند تا شكايت خارطوم از تل آويو پيگيري شود.
هارديپ سينگ پوري نماينده هند و رئيس دوره اي شوراي امنيت با تاييد دريافت نامه سودان خبر از طرح موضوع در جلسه امروز شواري امنيت داد؛ هرچند از ارائه جزئيات بيشتر و مخالفان و موافقان آن خودداري كرد.
دو هفته پيش به دنبال تجاوز چهار هواپيماي رژيم صهيونيستي به حريم هوايي سودان و بمبارن يك مركز نظامي در نزديك خارطوم پايتخت آن كشور، نماينده سودان در سازمان ملل به شوراي امنيت شكايت كرده و خواستار محكوميت اين اقدام شد.
در جريان حمله رژيم صهيونيستي به مركزي نظامي در خارطوم، خسارت سنگيني به آن مركز وارد شد و دو نفر غير نظامي نيز كشته شدند.
اين درحالي است كه شوراي امنيت و دبيركل سازمان ملل با سكوت در برابر اين تجاوز آشكار، حتي از صدور بيانيه اي درمحكوميت آن خودداري كرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها