ارتش ترکیه اعلام کرد

اجرای دومین دور از تمرین نظامی مشترک آمریکا و ترکیه برای اداره «منبج» سوریه

اجرای دومین دور از تمرین نظامی مشترک آمریکا و ترکیه برای اداره «منبج» سوریه
دوشنبه 12 آذر 1397 - 12:00

طبق بیانیه ارتش ترکیه، نیروهای مسلح این کشور به همراه آمریکایی‌ها، دومین دور از تمرین‌های نظامی مشترک برای حضور در منبج در شمال سوریه را برگزار کردند.

 

العالم - ترکیه

ارتش ترکیه اعلام کرد که دومین دور از تمرین‌های نظامی مشترک با آمریکا، برای اداره آتی شهر «منبج» در شمال سوریه، برگزار شد.

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای که شامگاه یکشنبه منتشر کرد، گفت: «مطابق با نقشه‌راه منبج و اصول امنیتی، نیروهای مسلح ترکیه و آمریکا، دومین دور از تمرین‌های نظامی مشترک درخصوص فعالیت‌های گشت‌زنی در منبج انجام شد».

به نوشته خبرگزاری آناتولی، «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه پیشتر در ماه اکتبر اعلام کرده بود که تمرین‌های نظامی مشترکی را با نیروهای آمریکایی برگزار می‌کنند تا برای اداره مشترک منبج بعد از خروج شبه‌نظامیان کُرد از آن آماده شوند.

نقشه‌راه منبج بین ترکیه و آمریکا روی عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کُرد یگان‌های مدافع خلق (YPG) از این شهر به شرق رودخانه فرات، اجرای عملیات گشت‌زنی مشترک در این شهر و در نهایت اداره مشترک آن تمرکز دارد.

يگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در سال 2016 با حمایت تسلیحاتی و لوجستیکی نظامیان آمریکا توانستند تروریست‌های داعش را در منبج شکست داده و آن شهر را تحت کنترل خود در بیاورند.

آمریکا از دو سال پیش، علی‌رغم هشدارها و مخالفت‌های شدید ترکیه، به بهانه مبارزه با داعش چند هزار کامیون پر از تسلیحات سبک و سنگین به یگان‌های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق شمالی این کشور تحویل داده است. واشنگتن ادعا کرده بود شناسه این سلاح‌های ثبت شده‌ و هر زمان که اراده کنند، می‌توانند آن را رهگیری کرده و بازبستانند.

فارس

پربیننده ترین خبرها