آخرین تحولات بحرین:

تاکید جمعیت الوفاق بحرین بر آزادی شیخ فاضل الزاکی/ درخواست یک موسسه حقوق بشر از مقامات تایلند برای عدم استرداد بازیکن سابق بحرینی

تاکید جمعیت الوفاق بحرین بر آزادی شیخ فاضل الزاکی/ درخواست یک موسسه حقوق بشر از مقامات تایلند برای عدم استرداد بازیکن سابق بحرینی
دوشنبه 12 آذر 1397 - 13:00

تاکید جمعیت الوفاق بحرین بر آزادی شیخ فاضل الزاکی و همچنین درخواست موسسه حقوق بشر خلیج فارس از مقامات تایلند برای عدم استرداد بازیکن سابق حرینی به این کشور از تحولات اخیر بحرین به شمار می رود.

العالم-بحرین 

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه ای خواستار آزادی فوری " شیخ فاضل الزاکی" عالم دینی و عضو شورای علمای شیعه شد.

در این بیانیه جمعیت الوفاق بحرین، ضمن تاکید بر اینکه حدود 20 عالم بحرینی در زندان های آل خلیفه به سر می برند و از آنها سلب تابعیت شده است، ادامه  تداوم اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و دستگیری علمای شیعه به طور روزانه را محکوم کرد.

از سوی دیگر موسسه دموکراسی و حقوق بشر خلیج فارس با ارسال درخواستی به مقامات کشور تایلند از آنان خواست که " حکیم العریبی" پناهنده بحرینی مقیم استرالیا را به بحرین بازنگردانند.

'حکیم العریبی' بازیکن سابق فوتبال بحرین که از سوی پلیس تایلند دستگیر شده است با خطر استرداد به کشورش و زندانی شدن از سوی رژیم آل خلیفه روبروست .

العریبی که پس از دستگیری در سال 2012 میادی به اتهام حمایت از تظاهرات مردم این کشور مورد ضرب و شتم و شکنجه نظامیان آل خلیفه قرار گرفته بود، به استرالیا رفت و درخواست پناهندگی سیاسی کرد.
وی که سه شنبه گذشته از استرالیا راهی تایلند شده بود در فرودگاه از سوی پلیس این کشور به دلیل تحت تعقیب بودن از سوی پلیس اینترپل دستگیر شد. تایلند موافقتنامه ژنو در امور پناهجویان را امضا نکرده است به همین دلیل بازیکن سابق فوتبال بحرین با خطر استرداد مواجه است . 

پربیننده ترین خبرها