جزئیات حوادث الجاهلیه لبنان/ حزب الله: نقشه قتل وهاب را کشیده بودند!

جزئیات حوادث الجاهلیه لبنان/ حزب الله: نقشه قتل وهاب را کشیده بودند!
سه شنبه 13 آذر 1397 - 16:52

اقدام دو روز گذشته  حزب الله لبنان و حوادث شهرک الجاهلیه ، کم اهمیت تر از اقدام این حزب  در جلوگیری از ورود کشور به جنگ داخلی برای بار دوم طی یکسال و نیم گذشته نیست.

العالم _ لبنان

نخستین بار زمانی بود که حزب الله در کنار رئیس جمهور و رئیس مجلس و سایر قدرت های سیاسی، سعد الحریری نخست وزیر  لبنان را از حصر در ریاض خارج کرد و کشور را از جنگی که عربستان برای ان برنامه ریزی کرده بود، حفظ کرد.

منابع نزدیک به حزب الله کاملا دقیق و واقعی حوادث پایان هفته گذشته لبنان را بیان کردند.

کشور در آستانه جنگ قرار گفته بود و این بار حزب الله یک تنه با اعمال فشار در برابر سعد الحریری رئیس جمهور مامور به تشکیل کابینه  ایستاد زیرا وی به تنهایی تصمیم به اعزام نیروهای امنیتی به منطقه الشوفیه را اتخاذ کرد در حالی که بیشتر گروههای سیاسی در جریان  ماجرا نبودند.

محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله گفت : حزب الله به خوبی می داند ارسال 40 خودروی زرهی و بیش از 100 نظامی مسلح ، تنها برای ابلاغ احضاریه به وئام وهاب نبوده است و حتی نمی توانست جهت احضار او به دستگاه قضائی باشد بلکه هدف از آن بسیار بزرگتر از اینها بوده است و منظور از" بسیار بزرگتراز اینها " صرفا گوشمالی رئیس حزب توحید عربی نبوده است  بلکه هدف ، اقدام به قتل عمد او از طریق به پا کردن دعوا و درگیری در اطراف منزلش بود تا به این وسیله  تیراندازی هایی صورت گیرد که نتیجه آن کشته شدن وهاب و پس ا ز آن حل و فصل ماجرا باشد.  
 
حزب الله : هدف کشتن وهاب بوده است! 

صرف نظر از نیات افراد ، سوال حزب الله این است  چرا با توجه به معذوریت های سیاسی و طائفی و احتمال بروز فتنه بزرگی در الجبل و شاید وقوع یک فتنه طائفی در کشور ، گشتی های سازمان اطلاعات به شهرک الجاهلیه اعزام شدند و اگر این افراد به این معذوریت ها توجه نداشتند ،مصیبت بزرگی است اما اگر با علم دست به این کار زدند مصیبت به مراتب عمیق تر است. 

دور از ذهن نیست بگوییم حزب الله ، هفته گذشته، در خصوص توهین به شخصیت ها و مقامات و بازنگری در گفتمان سیاسی و رسانه ای همه گروهها به وهاب تذکر داده باشد اما مواضع  مسئولین حزب الله طی دو روز گذشته به گونه ای بوده که اجازه  تکروی به هیچ یک از هم پیمانان خود نداده تا از دستگاه قضائی برای اهداف سیاسی استفاده کنند بدین منظور که نیروهای امنیتی تا این حد از سوی  دستگاه سیاسی به بی مسئولیتی متهم نشوند.

بدین گونه حزب الله چتر امنیتی بزرگی برای وهاب فراهم کرد . این درحالی است که حزب الله بار دیگر وفاداری خود  به هم پیمانانش را به اثبات رساند. 

حزب الله همان گونه که برای تشکیل کابینه در کنار سلیمان فرنجیه، در زمان تشکیل دولت نجیب میقاتی در کنار جبران باسیل ، در درگیری های ریاست جمهوری در کنار میشل عون و برای قانون انتخابات و تشکیل دولت بر اساس نسبت در کنار هم پیمانان اهل سنت خود باقی ماند ، درحوادث شهر الجاهلیه بار دیگر با حمایت از هم پیمانان دروزی، تعهد  خود را ثابت کرد.

بر کسی پوشیده نیست حوادث  شهرک الجاهلیه و تجمع سیاسی دیروز ،پیام روشنی برای جنبلاط داشت مبنی بر اینکه حزب الله در الجبل هم پیمانی دارد که از حمایت شدید وی برخوردار است.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در کمتر از یک ماه پیش در سخنرانی اخیر خود، به جنبلاط نصیحت کرده بود آنتن های (جاسوس) خود را جمع کند.

دیروز نیز نصرالله از دیدار غازی العریضی وزیر پیشین بنا به درخواست وی ، با حسین الخلیل معاون سیاسی دبیر کل حزب الله خبر داد.

به نظر می رسد  نصایح نصرالله در جنبلاط تاثیرگذاشته است .

پربیننده ترین خبرها