تشدید حملات متجاوزان به یمن در آستانه عزیمت هیات ملی یمن به مذاکرات سوئد

تشدید حملات متجاوزان به یمن در آستانه عزیمت هیات ملی یمن به مذاکرات سوئد
سه شنبه 13 آذر 1397 - 23:09

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه شنبه اعلام کرد که حملات ائتلاف سعودی به یمن طی ساعات گذشته شدت گرفته است، اما نیروهای یمنی تجاوز نیروهای دشمن را دفع کردند.

العالم - یمن

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی طی 24 ساعت گذشته چندین پاتک و حمله نیروهای متجاوز سعودی و مزدورانش را با پشتیبانی توپخانه ای ، موشکی و پوشش گسترده هوایی که قصد نفوذ به برخی مناطق یمنی را داشتند، درهم شکستند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به بیش از 50 حمله هوایی دشمن متجاوز به مناطق مختلف یمن گفت: منطقه نهم در کمتر از ده ساعت دستکم 25 بار مورد حمله هوایی قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: دشمن متجاوز از بامداد امروز محورهای مرزی باقم، البقع و رازح در آماج حملات خود قرار داده است آن هم در زمانیکه هواپیمای سازمان ملل متحد آماده انتقال هیات ملی یمن برای حضور در مذاکرات سوئد شده بود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای یورش به مواضع نیروهای یمنی در محور نهم و پایگاههای القرن، عیاش و برخی مواضع مجاور، از هوشیاری مبارزان یمنی در دفع حملات متجاوزان و تحمیل خسارات سنگین به آنها خبرداد.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند قبل از آغاز مذاکرات سوئد حملات هوایی و زمینی خود را شدت بخشد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که به یاری خداوند و هوشیاری قهرمانان ما تلاشهای دشمن و مزدورانش از هرگونه پیشروی در عرصه میدانی درهم شکسته شد و خسارات سنگینی را متحمل شدند. دراین حملات بیش از دهها نیروی دشمن کشته یا زخمی شدند و تا این لحظه اجساد دهها تن از متجاوزان در مناطق درگیری بر روی زمین باقی مانده و دشمن از انتقال انها  عاجز مانده است.

وی تبلیغات متجاوزان و مزدورانشان در رسانه های وابسته را در مورد هدف برای رسیدن به صلح و توقف تجاوزگری، گمراه کردن رسانه ها خواند.

وی تایید کرد که مبارزان و پشت سر آنها مردم یمن برای مقابله با هر گونه تشدید تجاوزگری در آمادگی کامل به سر می برند و برای همه احتمالات بیش از هر زمان دیگری آماده اند.

پربیننده ترین خبرها