هیات انصارالله یمن وارد سوئد شد

هیات انصارالله یمن وارد سوئد شد
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 01:26

هواپیمای حامل هیات مذاکره‌کننده انصارالله در دور جدید مذاکرات صلح یمن، سه‌شنبه شب در شهر استکهلم فرود آمد.

العالم-یمن

سازمان ملل اعلام کرد که هواپیمای حامل مسئولان انصارالله و نماینده سازمان ملل در امور یمن، سه شنبه شب در شهر استکهلم فرود آمد.

هیات مذاکره کننده انصارالله روز سه شنبه از طریق هواپیمای کویتی از صنعاء به سمت سوئد پرواز کرد و سه شنبه شب هم وارد استکهلم پایتخت این کشور شد.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو ، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداد و در روند مذاکرات مانع‌تراشی کرد.

حتی تلاش‌های سازمان ملل راه به جایی نبرد و یک منبع در هیأت ملی مذاکره‌کننده انصارالله در این‌باره گفت که سازمان ملل متحد نتوانست، مجوز تأمین یک فروند هواپیمای عمانی را برای انتقال اعضای این هیأت و زخمی‌ها و افراد بلاتکلیف دریافت کند.

قرار است مذاکرات صلح یمن، هفته جاری در استکهلم سوئد برگزار شود .مذاکرات صلح یمن پیشتر قرار بود، ششم سپتامبر (15شهریور) برگزار شود که با کارشکنی طرف سعودی، به تعویق افتاد.

وزارت امور خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای ضمن استقبال و اعلام حمایت از این مذاکرات صلح یمن، از تمامی گروه‌های یمنی خواست تا با مشارکت در این گفت وگوها، زمینه‌های لازم برای دستیابی به صلح و ثبات و همچنین پایان دادن به محاصره مردم این کشور از سوی عربستان فراهم شود.

 

پربیننده ترین خبرها