در پی وقوع انفجار در تانکر های حمل گاز مطرح شد:

پیشنهاد احداث خطوط لولۀ گاز در عربستان

پیشنهاد احداث خطوط لولۀ گاز در عربستان
جمعه 19 آبان 1391 - 16:51

در پي وقوع دو انفجار اخير در تانگرهاي حمل سوخت، کميت? حمل و نقل شوراي مرکزي اصناف عربستان در جلس? روز چهارشنب? گذشته، پيشنهاد احداث خط لوله گازرساني به جاي استفاده از تانکرهاي حمل گاز مايع را مطرح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این شورا پیشنهادِ مذکور را یک طرح بلندمدت نامید و اعلام کرد: تا زمان تحقق این طرح، چاره ای جز استفاده از تانکرهای حمل گاز مایع وجود ندارد.

در این طرح همچنین پیشنهاد شده است که پایانه های توقف تانکرها و انبارهای ذخیرۀ گاز در بیرون شهرها و در فاصلۀ چند کیلومتری احداث شود تا خطری متوجه شهروندان نباشد.

نایب رییس کمیته حمل و نقل شورای مرکزی اصناف در این باره گفت: مذاکرات جلسۀ اخیر این شورا بر ابعاد حادثۀ هتۀ گذشتۀ ریاض متمرکز بوده و اغلب مصوبات شورا به حل مشکلات موجود دراین بخش اختصاص یافته است.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که اظهارنظرهای متفاوتی پیرامون انفجارهای اخیر در دو تانکر حمل سوخت در اطراف پایتخت عربستان صورت گرفته است؛ دولت عربستان آن را به گروه های خرابکار و القاعده نسبت می دهد و برخی از مخالفان رژیم عربستان هم این انفجارها را "کنترل شده" و زیر نظر دولت، به منظور یافتن بهانه ای برای تشدید اقدامات امنیتی می دانند.

گفتنی است، کشور عربستان به عنوان اولین صادرکنندۀ نفت در جهان و پذیرندۀ بزرگترین تجمع سالانۀ مسلمانان در موسم حج و عمره، از نظر زیرساخت های ارتباطات و حمل و نقل با معضلات و کاستی های فراوان روبروست، مشکلاتی که برخی از آنها را تنها در کشورهای فقیر می توان مشاهده کرد.

فقدان راه آهن، خطوط لولۀ گازرسانی، و حتی لوله کشی آب آشامیدنی شهری در برخی شهرهای بزرگ – از جمله مکۀ مکرمه – از مسایلی است که پرسش های بسیاری را در اذهان اغلب زائران و مسافران حرمین شریفین پدید می آورد.

حجاج و عمره گزاران در زمان اقامت خود در شهر مکه، روزانه با صدها تانکر حمل آب مواجه هستند که به تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و هتل های مکه «آبرسانی» می کنند و علاوه بر ایجاد معضلات بهداشتی در حمل آب، یکی از علل پیدایش مشکل حمل و نقل و آلودگی در مقدس ترین شهر مسلمانان نیز به شمار می روند.



پربیننده ترین خبرها