مخالف سوری:

نشست دوحه سبب افزایش اختلاف مخالفان

نشست دوحه سبب افزایش اختلاف مخالفان
شنبه 20 آبان 1391 - 06:35

دمشق (العالم) - عضو دفتر اجرايي هيات هماهنگي كه نماينده مخالفان داخلي سوريه است، در توضيح نشست هاي اخير برخي مخالفان سوري در دوحه پايتخت قطر گفت: شركت كنندگان در نشست دوحه از واشنگتن دستور گرفته بودند.

"محمود مرعي" شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بيان اين كه شوراي ملي مخالف سوريه، با تركيه و قطر روابط دوستانه دارد، افزود: اما هم اكنون آمريكا طرحي براي تشكيل جبهه جديدي از مخالفان دارد كه بر اساس آن قرار است هيات رهبري آن متشكل از 50 تا 60 عضو كه از اين بين 23 نفر آن عضو شوراي ملي باشد تا از اين طريق اين شورا را كنار بزند و مجموعه مخالفان را تابع سياستهاي واشنگتن نمايد.

وي افزود: نشست هاي دوحه نمي تواند مخالفان را با يكديگرمتحد كند بلكه موجب تشديد اختلافات آنان خواهد شد.
ياد آور مي شود كه از روز يكشنبه (4 نوامبر / 14 آبان) اجلاس پنج روزه‌‌ مخالفان نظام سوريه در دوحه برگزار ‌شد. هدف اين اجلاس تشكيل يك دستگاه رهبري سياسي براي تمام نيروهاي مخالف بوده است تا وظيفه تشكيل دولت موقت در تبعيد را به عهده بگيرد.
مرعي از سوي ديگر با محكوم كردن اقدام گروه هاي مسلح در خصوص اعدام شهروندان و نظاميان اسير شده سوري، گفت: فيلم و عكس هايي كه اخيرا از كشتار نظاميان اسير شده منتشر شد، جنايات جنگي به شمار مي رود.
عضو دفتر اجرايي هيات هماهنگي مخالفان داخلي سوريه، با اشاره به استقبال اين هيات از ابتكار اخضر ابراهيمي نماينده سازمان ملل متحد در امور سوريه، در باره آتش بس افزود: هيات هماهنگي ، با كشتار و درگيري و استفاده از سلاح چه از سوي ارتش سوريه يا مخالفان مسلح مخالف است و بارها خواستار آتش بس همه طرفهايي شده كه از سلاح استفاده مي كنند.
مرعي در باره يافتن راهكارهاي مسالمت آميز براي حل بحران سوريه گفت: ما معتقديم توافقنامه ژنو كه به امضاي كشورهاي عضو دائم شوراي امنيت رسيده، مي تواند تكيه گاهي براي يافتن راهكاري در زمينه  برون رفت سوريه از بحران كنوني باشد و اين توافقنامه ضامن تشكيل دولتي انتقالي يعني دولت وحدت ملي با اختيارات كامل قانوني نيز مي تواند باشد تا مرحله انتقالي پشت سر گذاشته شود و قانون اساسي جديد، قوانين احزاب و ديگر قانون هاي مورد نياز سوريه در اين مرحله تصويب شود. 
Ma.16:44.9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها