تکرار درخواست عفو بین‌الملل از رژیم آل‌سعود

تکرار درخواست عفو بین‌الملل از رژیم آل‌سعود
شنبه 20 آبان 1391 - 07:29

سازمان عفو بين الملل با صدور بيانيه‌اي از مقامات سعودي خواست درباره نحوه کشته شدن ?? نفر در مناطق شرقي عربستان و سپردن قاتلان آن‌ها به چنگال عدالت تحقيق و از سرکوب تظاهرات خودداري کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،  سازمان عفو بین‌الملل از رژیم آل‌سعود خواست درباره  کشته شدن ۱۴ تظاهرات کننده که  دوازدهم ماه گذشته در شهر القطیف کشته شدند تحقیقات لازمی انجام دهد و از به کارگیری خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان خودداری کند.

در بیانیه سازمان عفو بین الملل آمده است: مقامات سعودی باید به سکوت خود پایان دهند و درباره موارد قتل و معرفی عاملان آن به چنگال عدالت اقدام کنند.

این سازمان از رژیم سعودی خواست با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در مراسم سالگرد شماری از شهداء موافقت کند.

بر اساس این گزارش، فلیپ لو‌تر، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در این سازمان، اعلام کرد: با وجود وعده‌های مقام‌های سعودی تاکنون نشانه‌ای از تحقیق رسمی درباره موارد قتل تظاهرات کنندگان وجود ندارد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: با وجود اخبارضد و نقیض درباره جزییات کشته شدن تظاهرات کنندگان، برخی شاهدان عینی از کشته شدن تظاهرکنندگان و مردم این کشور، که هیچ خطری برای نیروهای امنیتی ایجاد نکردند، در مناطقی دور از تظاهرات خبر داده‌اند.

سازمان عفو بین الملل افزود: تظاهرات در مناطق شرقی عربستان با الهام گیری از اعتراضات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال ۲۰۱۱ شکل گرفته است.

در بیانیه این سازمان آمده است: رژیم به شدت شرکت کنندگان در این تظاهرات را سرکوب کرده است و بازداشت شدگان را در سلولهای انفرادی بدون هیچ اتهامی نگهداری کرده است.

سازمان عفو بین الملل بیان کرد: برخی از تظاهرات کنندگان در معرض شکنجه و رفتار سوء هنگام بازداشت قرار گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها