فتوای جدید مفتی اعظم عربستان

فتوای جدید مفتی اعظم عربستان
شنبه 20 آبان 1391 - 10:31

مفتي اعظم عربستان تماس و گفتگوي مردم اين کشور را با شبکه‌هاي ماهواره‌اي درباره مسائل عربستان خيانت و جنايت قلمداد کرد.

به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم،  شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ، مفتي اعظم و رئيس شوراي عالي علماي عربستان روز جمعه در تازه‌ترین فتوای خود در خطبه هاي نماز جمعه در مسجد امام تركي بن عبدالله در رياض گفت: گفتگو با شبکه‌های ماهواره‌ای درباره مسائل داخلی عربستان خیانت و جنایت به‌شمار می‌رود.

مفتی عربستان  مدعی شد: اين شبكه ها مغرض هستند و هدف آنها انتشار هرج و مرج و فتنه انگيزي در كشور است و هيچ هدفي جز ايجاد تفرقه در ميان مردم و نابودي وحدت مردم ندارند.

به نوشته روزنامه عکاظ عربستان، وی درباره افراد معترض و منتقد به رژیم حاکم عربستان نیز گفت: شهروندان باید این افراد را به نهادهای ذی‌ ربط معرفی کنند و همکاری با این افراد خیانت و کمک به دشمن به  شمار می‌رود.

ميزان آزادي ها از جمله آزادی رسانه ای در عربستان در پايين ترين حد در منطقه عربي و حتی در جهان سوم است. عربستان در جدول آزادي مطبوعات جزء يک سوم آخر 200 کشور جهان است، و بيش از 250 هزار سايت خبري در اين کشور فیلتر شده است.

بر اساس محدودیتهای موجود در عربستان انتقاد از مفتي اعظم، اعضاي مجمع علماي ارشد و مقامات و کارمندان دولتي، برهم زدن امنيت ملي و خدمت به منافع خارجي عليه منافع ملي، جرم به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها