راهپیمایی گسترده علیه حضور آمریکا در یمن

راهپیمایی گسترده علیه حضور آمریکا در یمن
شنبه 20 آبان 1391 - 17:32

هزاران يمني ديروز (جمعه) در صنعاء و ديگر شهرهاي اين کشور با برپايي تظاهراتي با عنوان "تصميم قاطع" از دولت خواستند به منظور حفظ حاکميت و استقلال کشور، به حضور غيرقانوني آمريكا در يمن پايان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم از "عبدربه منصور هادي" رئيس جمهوري يمن خواستند با اتخاذ تصميمی قاطع، همه فرماندهان نظامي وابسته به رژيم علي عبدالله صالح رئيس جمهوري مخلوع اين كشور را برکنار و محاكمه كند. 

"محمد العسل" از رهبران انقلابيون يمن در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: انقلابيون با برگزاري تظاهرات "تصميمات قاطع" مي خواهند اين پيام را به عبدربه برسانند كه بايد  تصمیمات سرنوشت ساز  را براي عزل خويشاوندان علي عبدالله صالح از سمت هاي نظامي و امنيتي اتخاذ كند.

تظاهرات كنندگان معتقدند كه برکناری خويشاوندان علي عبدالله صالح از سمت هاي نظامي و امنيتي قاطعیت عبدربه در ايجاد اصلاحات را ثابت د و زمينه را براي مشاركت انقلابيون در مذاكرات ملي فراهم مي كند. 

"باسم الحكيمي" يكي ديگر از رهبران انقلابيون يمن به العالم گفت: احمد علي عبدالله صالح،  فرزند، يحيي محمد عبدالله  صالح  برادرزاده و علي محسن الاحمر برادرناتني علي عبدالله صالح هستند که همچنان در سمت هاي عالی نظامي باقی مانده اند.

Swh -11-10-54

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها