مالزی در همراهی با اوپک تولید نفت خود را کاهش می دهد

مالزی در همراهی با اوپک تولید نفت خود را کاهش می دهد
يکشنبه 18 آذر 1397 - 07:43

همزمان با اعلام کاهش سهمیه تولید نفت از سوی کشورهای تولید و عرضه کننده نفت 'اوپک'، شرکت ملی نفت و گاز مالزی نیز اعلام کرد که این کشور درهمراهی با این سازمان میزان تولیدات روزانه نفت خود را از 20 هزار به 15 هزار بشکه کاهش می دهد.

العالم- آسیا

شرکت ملی نفت و گاز مالزی' پرتامینا' با صدور بیانیه ای اعلام کرد، روزانه 5 هزار بشکه تولیدات نفت خود را کاهش می دهد.
محمد عزمین علی وزیر اقتصاد مالزی نیز پس از بازگشت از نشست دوروزه اوپک در وین، به رسانه هاگفت: مالزی عضو اوپک نیست اما این اقدام در جهت همراهی با تصمیم اتخاذ شده توسط کشورهای تولید کننده نفت عضو اوپک انجام می شود.
در نتیجه مذاکرات سخت و فشرده پنجمین نشست وزیران نفت اوپک در وین ، مقرر شد کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از ابتدای سال 2019 تولید نفت خام خود را روزانه به سقف یک میلیون و 200 هزار بشکه کاهش دهند.
محمد عزمین افزود: کشورهای تولید کننده نفت موافقت کردند که تولید نفت را از 1.8 میلیون بشکه در روز به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز برای شش ماه آینده کاهش دهند.
وزیراقتصاد مالزی تاکید کرد: این تصمیم در واقع تعهد کوالالامپور به همکاری های بین المللی برای مقابله با چالش های اقتصادی ناشی از بازار جهانی نفت است.
عزمین افزود: با وجودی که ما یک کشور کوچک تولید کننده نفت هستیم، با سایر کشورهای تولید کننده نفت برای دستیابی به هدف استراتژیک دستیابی به ثبات در بازار جهانی با درنظر گرفتن منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان و چشم انداز وشرایط بازار همکاری می کنیم.
مالزی درسال 2016 نیز پس از توافق تولید کنندگان نفت اوپک و غیر اوپک اعلام کرده بود که سهمیه تولید روزانه خود را با کاهش تا سقف 20 هزار بشکه در روز حفظ می کند.

پربیننده ترین خبرها