راهپیمائی  مسلمانان مالزی برای دفاع از حقوق خود

راهپیمائی  مسلمانان مالزی برای دفاع از حقوق خود
يکشنبه 18 آذر 1397 - 13:17

ده ها هزار مسلمان در کولالامپور پایتخت مالزی در دفاع از حقوق خود و مخالفت با تبعیض نژادی دست به تظاهرات زدند.

العالمآسیا

مالایی ها حدود 60 درصد از ساکنان مالزی را تشکیل می دهند، این اولین بار است که مسلمانان مالایی در دفاع از حقوق خود ،از زمان پیروزی ماهاتیر محمد در انتخابات دست به راهپیمائی می زنند.

ماهاتیر محمد در مه گذشته به عنوان نخست وزیر در انتخابات پیروز شد و دولت جدیدی را تشکیل داد که بیشتر از سایر دولتها ، نماینده اقلیت هاست.

قرار بود این راهپیمائی در اصل در اعتراض به طرح دولت مبنی برتصویب توافق سازمان ملل به منظور جلوگیری از تبعیض نژادی باشد.

رسلی بن اخسان که یک مغازه دار است، گفت : بله ما این توافق بین المللی را برای از بین بردن همه روش های نژادپرستی تصویب نکردیم اما هنوز با همه قدرت در سراسر مالزی تظاهرات می کنیم و دولت به درخواست های ما پاسخ خواهد داد و ما را درک خواهد کرد.

نورل قمریه یکی از دانشجویان نیز گفت: از نظر من این توافق خوب نیست این کشور متعلق به مالاوی هاست. ما می خواهیم در اوج باشیم .این مردم چه می خواهند؟ بلای چینی ها و هندی ها را بر سر مالاوی ها بیاورند.

پلیس مالزی شمار افراد شرکت کننده در این تظاهرات را حدود 55 هزارنفر برآورد کرد که با لباس های سفید در میدان تاریخی در مرکز کوالالامپور پایتخت مالزی با سر دادن تکبیر و به همراه داشتن پارچه نویس ها " زنده باد مسلمانان مالاوی " این تظاهرات را برگزار کردند.

مسلمانان مالاوی حدود 60 درصد از ساکنان مالزی را تشکیل می دهند که دارای امتیازات ویژه ای مانند کمک های مالی و کمک برای یافتن مشاغل هستند.

اما مخالفان معتقدند برخی فاسدان از این نظام که شدیدا به اصلاحات نیازمند است ،سوءاستفاده می کنند و هیچ نشانه ای برای اصلاحات اساسی در دولت ماهاتیر محمد وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها