تاجر لبنانی متهم به حمایت از حزب‌الله، ادعاهای آمریکا را رد کرد

تاجر لبنانی متهم به حمایت از حزب‌الله، ادعاهای آمریکا را رد کرد
يکشنبه 18 آذر 1397 - 13:45

یک شرکت قضایی که وظیفه حمایت از تاجر لبنانی بازداشت شده در آمریکا را بر عهده دارد، اعلام کرد اظهارات وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر اعتراف این تاجر به حمایت از حزب‌الله، صحت ندارد.

العالم- لبنان

شرکت قضائی «زاکرمن اسپیدر» (Zuckerman Speader) که مأموریت دفاع از «قاسم تاج‌الدین» تاجر لبنانی را بر عهده دارد، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد آنچه وزارت دادگستری آمریکا درباره اعتراف تاج‌الدین منتشر کرده، صحت ندارد.

بر اساس گزارش شبکه «الجدید»، شرکت زاکرمن تصریح کرد وزارت دادگستری آمریکا هفته جاری بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد تاج‌الدین به حمایت مالی از حزب‌الله اعتراف کرده است (این در حالی است که) تاج‌الدین به حمایت مالی از حزب‌الله متهم نشد و اعتراف او شامل (اقرار به) رابطه با حزب الله نبود.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است دادستانی کل تأکید کرده هیچ حکمی علیه تاج‌الدین صادر نشده که وی را به ارتباط با حزب‌الله محکوم کند.

شرکت یاد شده افزود، هنگامی که تاج‌الدین خواستار ارائه اسناد یا ادله‌ای شد که حمایت وی از حزب‌الله را ثابت کند، دولت این موضوع را قبول نکرد؛ پس از آنکه تاج‌الدین چندین بار این درخواست را تکرار کرد وزارت دادگستری آمریکا تمام آنچه مربوط به رابطه ادعای وی با حزب‌الله در فهرست اتهام حذف و قبول کرد که ارتباط وی با حزب‌الله را مورد بررسی قرار نخواهد داد.

در ادامه این بیانیه ذکر شده، قاسم تاج‌الدین به تحویل مبالغی مالی به شرکت‌های آمریکایی به عنوان بخشی از معاملات تجاری اعتراف کرده است و اتهام‌های نسبت داده شده به او مربوط به حمایت مالی از گروه‌های تروریستی نیست. نظر دولت آمریکا این است که تا‌ج‌الدین بدون کسب مجوزهای لازم با شرکت‌های آمریکایی کار می‌کرده است.

سال گذشته (2017) قاسم تاج‌الدین در فرودگاه کازابلانکا در مغرب توقیف شد (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا) در آن زمان منابع نزدیک به خانواده وی گزارش دادند توقیف وی بیشتر شبیه به آدم‌ربایی بود تا بازداشت. تاج‌الدین پس از آن به اتهام حمایت مالی از حزب الله به آمریکا مسترد شد تا تحت محاکمه قرار گیرد.

دولت آمریکا مابین سال‌های 2009 و 2010 حاج قاسم و برداران وی به نام‌های حسین و علی را به اتهام نزدیکی به حزب‌الله، در لیست سیاه خود قرار داد و آنها را به پولشوئی و استفاده از آن برای حمایت از تروریست‌ها متهم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها