آماده‌باش ارتش لبنان در مرز با فلسطین اشغالی

آماده‌باش ارتش لبنان در مرز با فلسطین اشغالی
يکشنبه 18 آذر 1397 - 16:17

پس از آنکه ارتش رژیم صهیونیستی قصد داشت بدون حضور تیم فنی لبنان اقداماتی درباره «خط آبی» انجام دهد، ارتش لبنان به حالت آماده‌باش درآمد.

العالم - فلسطین اشغالی

امروز (یکشنبه) پس از آنکه نظامیان دشمن صهیونیستی سعی کردند در نبودِ تیم تحقیق فنی ارتش لبنان، خط آبی در مقابل شهر «بلدة میس» را علامت‌گذاری کنند، ارتش لبنان در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمد.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام‌الحربی»، پس از حضور گسترده ارتش لبنان در میس‌جبل نظامیان رژیم صهیونیستی ناچار به عقب‌نشینی شدند.

در ادامه این گزارش آمده است آنها عمدا در حال قرار دادن میله‌هایی آهنی به دور از خط آبی بودند.

«خط آبی» مرز لبنان و فلسطین اشغالی را تعیین می‌کند؛ این خط توسط سازمان ملل متحد پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ و پایان دادن به ۲۲ سال اشغال جنوب لبنان ترسیم شد.

شنبه (دیروز) نیز تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به کار گذاشتن «سنسورهای حساس به تحرک» در مقابل شهر لبنانی «میس جبل» واقع در مرز لبنان با فلسطین اشغالی کردند تا تحرکات را بیشتر کنترل کنند.

ارتش رژیم اسرائیل سه‌شنبه هفته گذشته با متهم کردن حزب‌الله لبنان به حفر تونل از جنوب این کشور به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، از آغاز عملیاتی موسوم به «سپر شمالی» برای تخریب آنها خبر داده بود.




در همین راستا، «جبران باسیل» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان به «آمال مدللی» نماینده این کشور در سازمان ملل دستور داد شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به این سازمان ارائه کند.

پربیننده ترین خبرها