فساد و رشوه هاي ميليوني دردستگاه قضايي سعودي

فساد و رشوه هاي ميليوني دردستگاه قضايي سعودي
يکشنبه 21 آبان 1391 - 09:12

مخالف عربستاني از فساد و دريافت ميليون ها دلار رشوه در دستگاه قضايي عربستان و صدور احكام به نفع شاهزادگان سعودي خبر داد.

فؤاد ابراهيم روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، دستگاه قضايي عربستان را همچنين به تلاش براي مطرح كردن اتهامات سخيف ضد بازداشت شدگان به علت مطالبه حقوق سياسي و مدني شهروندان متهم كرد.

وي گفت: دستگاه قضايي عربستان فاسد و مرتبط با خاندان حاكم است و رشوه هاي متعدد و ميليونها دلار براي صدور احكام به نفع شاهزادگان دريافت مي كند.
ابراهيم هر گونه ارتباط بين كشته شدن ماموران پليس در شمال عربستان و اعتراضات مردمي در منطقه القطيف در شرق اين كشور را رد كرد و در اين زمينه به اختلاف بوجود آمده بين گروه القاعده و وزارت كشور كه قبلا با يكديگر رابطه داشتند، اشاره كرد.
اين مخالف سياسي عربستاني افزود: كساني كه در خيابانهاي القطيف نقش بر زمين شدند به ضرب گلوله هاي جنگي رژيم حاكم ضد تظاهر كنندگان مسالمت جو به شهادت رسيدند. 
وي گفت: وزارت كشور سعودي براي سرپوش گذاشتن بر جنايت ضد ملت عربستان، همواره به دستكاري اخبار و توسل به گزارشهاي دروغ در رسانه هاي متوسل مي شود.
ابراهيم ادامه داد: به دليل خفقان رسانه اي حاكم، وزارت كشور عربستان مي تواند رويدادهاي زيادي را با استفاده از فتوشاپ و بي حساب و كتاب جعل كند زيرا در اين كشور تنها يك صدا و يك تصوير وجود دارد كه متعلق به رژيم است.
وي تاكيد كرد كه سركوب و خشونت رژيم آل سعود، جنبش اعتراض آميز فزاينده ملتي را كه خواستار حقوق سياسي و مدني و آزادي بازداشت شدگان در اين كشور است، متوقف نخواهد كرد.
ابراهيم تصريح كرد: تظاهراتي كه روز جمعه گذشته در قطيف برگزار شد تجديد پيمان با تظاهركنندگان براي ادامه تظاهرات و جنبش مسالمت آميز سياسي است كه بارها بر خواسته هاي مشروع ملت تاكيد كرده است.
وي افزود: رژيم آل سعود تلاش مي كند از زور براي فرونشاندن اين جنبش استفاده كند و اين مسئله تا كنون باعث شهادت 15 تن و زخمي شدن دهها نفر ديگر شده است اما اين جنايتگري نمي تواند در اراده و شجاعت ملت در زمينه دستيابي به خواسته هايش خللي ايجاد كند.
ابراهيم ادامه داد: ملت بر تحقق مطالبات و خواسته هاي خود كه از روز اول بر آن تاكيد كرده است، اصرار دارد حتي مقامات عربستان بخواهند در استفاده از زور و ابزارهاي ارعاب زياده روي كنند. 
وي گفت: تظاهرات روز جمعه بر اهميت حركت عناصر سياسي و اجتماعي به سوي همگرايي با جنبش مردمي در سطح ملي تاكيد كرد و اين كه رژيم نمي تواند حقوق شهروندان را ناديده بگيرد.
اين مخالف سياسي عربستاني توضيح داد: امروز جنبشي در كشور براي ياري رساندن به بازداشت شدگان و مطالبه حقوق سياسي و مدني از جمله حق انتخاب حاكم و مشاركت در حكومت بوجود آمده و چشم بيدار ملت است.
MKH-10-19:43

پربیننده ترین خبرها