قاچاق سلاح عربستان به سوریه از طریق اردن

قاچاق سلاح عربستان به سوریه از طریق اردن
يکشنبه 21 آبان 1391 - 09:31

اردن با حمايت از گروه‌هاي تروريستي ضد سوري، به عربستان سعودي و قطر اجازه مي دهد که از خاک اين کشور براي قاچاق محموله هاي سلاح به سوريه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" فاش کرد، اردن اجازه می دهد که محموله های قاچاق سلاح که هزینه آنها از سوی عربستان و قطر تأمین شده، در مناطق مرزی سوریه به دست عناصر مسلح و تروریست برسد.

این روزنامه به نقل از عناصر مسلح تأکید کرد، تسلیحات هجومی بسیاری مانند انواع تفنگ و مهمات و موشکهای ضد تانک، از طریق اردن به مناطق مرزی سوریه رسانده شده و پس از آن گروه های مسلح آنها را به داخل خاک سوریه منتقل می کنند.

به گفته این عناصر  مسلح که در مناطق مرزی سوریه و اردن مستقر هستند، عربستان و قطر هزینه خرید و انتقال این محموله های سلاح را از طریق اردن تأمین می کنند.

وال استریت ژورنال هشدار داد، با وجود خطرات و پیامدهای منفی تسلیح مخالفان مسلح درصورت بدتر شدن اوضاع سوریه، حمایت تسلیحاتی از این عناصر مسلح در حال افزایش است.

این روزنامه با هشدار درباره تهدید ثبات منطقه از سوی عناصر مسلح و تروریست در سوریه، افزود: این کمک تسلیحاتی با حمایت هم پیمانان غربی برخی کشورها در منطقه خاورمیانه صورت می گیرد؛ این درحالی است که غرب خود را از حضور تروریست ها در سوریه نگران نشان می دهد.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد، اردن در مرکز این نگرانی ها و احتمالات است، چرا که این کشور با سوریه مرزهایی بسیار طولانی دارد.

این روزنامه آمریکایی تأکید کرد، 6 تن از سران گروه‌های تروریستی به دخالت روز افزون اردن در فعالیت عناصر مسلح در سوریه و کمک به آنها برای خرید سلاح اذعان کرده اند؛ به صورتی که بسیاری از آنها گفته اند که با مسئولان اردنی دیدار و گفت و گو کرده اند.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد که نزدیکان شاه اردن و مسئولان نظامی و یا امنیتی و حتی وزارت امورخارجه و دفتر نخست وزیر اردن، از پاسخ به سئوالات مکتوب این روزنامه در خصوص افزایش کمکهای تسلیحاتی به عناصر مسلح در سوریه امتناع کرده اند.

برخی از فرماندهان گروه های تروریستی تأکید کرده اند که مقادیری از سلاح های وارد شده از مرز اردن به شهر درعا، و بیشتر آن نیز به مناطق شمالی دمشق انتقال یافته است.



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها