درسالگرد پیروزی بر داعش؛

تقدیر الحشد الشعبی از نقش ایران و حزب الله در پیروزی بر داعش

تقدیر الحشد الشعبی از نقش ایران و حزب الله در پیروزی بر داعش
دوشنبه 19 آذر 1397 - 15:30

نایب رییس تشکیلات الحشد الشعبی به مناسبت اولین سال پیروزی نظامی بر گروه تروریستی داعش در این کشور، از نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان در این جنگ تقدیر کرد.

العالم ـ عراق

«ابومهدی المهندس» با انتشار بیانیه ای گفته است که پشتیبانی و حمایت بزرگی که جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان از ملت عراق در جنگ با داعش داشتند، فراموش شدن نیست.
وی تاکید کرد که تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان در جنگ با داعش از سر قدرشناسی از آنها صورت گرفته است.
المهندس گفته است که پیروزی بر داعش روز پیروزی اراده ملت عراق بر این گروه تروریستی و همه حامیان منطقه ای و بین المللی آن است.
وی همچنین از آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی دینی عراق تشکر کرد که به گفته او، فتوای جهاد کفایی را برای مقابله با داعش در 2014 صادر کرد و باعث آزادسازی توانمندیهای بزرگ ملت عراق شد.
المهندس به این مناسبت همچنین از شهدایی که در مبارزه با داعش، جان خود را نثار کردند به نیکی یاد کرده و به خانواده های آنها، این پیروزی را تبریک گفته است.
در نخستین سالروز پیروزی بر داعش امروز دوشنبه با حضور نخست وزیر عراق، وزارت دفاع این کشور شاهد یک برنامه ویژه برای بزرگداشت این روز تاریخی بود.
به گزارش ایرنا، همچنین اغلب شهرهای عراق به مناسبت سالروز پیروزی بر داعش آذین بندی شده و دولت عراق امروز را روز تعطیلی رسمی اعلام کرده و قرار است بعد از ظهر امروز آیین آتش بازی در شهرهای مختلف این کشور برپا شود.
تنها دولت اقلیم کردستان عراق گفته است که به تعطیلی سراسری که دولت مرکزی عراق در این روز اعلام کرده، پایبند نیست، تصمیمی که مورد انتقاد برخی شخصیت های عراقی قرار گرفته است.
حیدر العبادی، نخست وزیر وقت عراق، سال گذشته در چنین روزی با ایستادن بر آوارهای شهر موصل که پایتخت دولت تروریستی داعش به شمار می رفت، برای نخستن بار پیروزی نظامی را بر این گروهگ تروریستی اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها