40 هزار پرونده مواد مخدر در عربستان

40 هزار پرونده مواد مخدر در عربستان
يکشنبه 21 آبان 1391 - 14:48

العالم - بر اساس گزارش وزارت دادگستري عربستان سعودي، در سال جاري 40 هزار پرونده مرتبط با مواد مخدر تنها مربوط به مردان در 34 شهر اين کشور بررسي شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، براساس آخرین آمار منتشر شده وزات دادگستري عربستان 28 درصد از پرونده هاي مرتبط با مواد مخدر در دادگاه هاي عربستان مربوط به زنان سعودي است؛ همچنین از كل پرونده هاي مواد مخدر مربوط به زنان 68.1 درصد آن متعلق به اتباع غير سعودي است.

در سال جاری متهمان غیر سعودی مواد مخدر در عربستان از 24 مليت هستند كه بيشترين آنها را یمنی ها با 30 درصد، سومالی تبارها با 24 درصد و سپس زنان اندونزیایی تشکیل می دهند.

طبق آمار ارائه شده، بيشترين ميزان وقوع جرم در ارتباط با مواد مخدر در شهر ریاض، مکه مكرمه و جده بوده است.

در شهرهاي "جازان" و "ابها" نیز رايج ترين ماده مخدر مصرفي "قات" است، اما در ساير شهرها مصرف اين نوع ماده تقربيا به چشم نمي خورد.

قات گیاه گلدار و شیره داری است که بومی بخش گرمسیری شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان است و شیره آن نوعی ماده مخدر محسوب می شود.

اين گزارش همچنين حاكي است پرونده هاي مربوط به مردان در موضوع مواد مخدر حدود 40 هزار فقره است كه در 34 دادگاه در شهرها و استانهاي مختلف عربستان بررسي شده است؛ از اين تعداد 23946 پرونده مربوط به اتباع سعودي و 10228 پرونده مربوط به غير سعودي ها است.

از ميان غير سعودي ها اتباع يمن با 6833 فقره اتهام و 67 درصد و پس از آنان اتباع مصر با 673 فقره اتهام در رتبه دوم قرار دارند.





 



پربیننده ترین خبرها